«Η έρευνα για τυχόν φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών βρίσκονται στο προανακριτικό επίπεδο. Είναι καλό να μείνουμε εκεί και να μην φτάσουμε στην κύρια ανάκριση. Εάν μας πιέσουν, θα ανοίξουμε το Κουτί της Πανδώρας», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, σχολιάζοντας την, εν εξελίξει, έρευνα της ΕΕ.
Στην απολογιστική συνέντευξη των «Ποσειδωνίων», παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών Violeta Bulc, ο κ. Βενιάμης άφησε αιχμές για το «γρήγορο κλείσιμο» ανάλογων συναφών ερευνών, όπως των Γερμανών και Ολλανδών εφοπλιστών.
«Εμείς αρνηθήκαμε, και θα αρνηθούμε να γίνουμε οι ρουφιάνοι για τα άλλα θεσμικά πλαίσια τα οποία καλύπτονται πίσω από δαιδαλώδεις νόμους και νομικά κόλπα, τα οποία τα ξέρουμε. Πρέπει η συζήτηση να γίνει στο επίπεδο που είμαστε.
Εμείς σε αυτό το επίπεδο θα είμαστε απολύτως θετικοί να δοθεί λύση και ένα τέλος σε αυτό το σφάλμα. Καλοπροαίρετα θα είμαστε εκεί, δίπλα δίπλα, να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε να κλείσει η υπόθεση, όπως έκλεισε και με την Κύπρο… και για άλλες χώρες, για τις οποίες έκλεισε. Και δεν καταλαβαίνω γιατί έκλεισε για την Ιρλανδία, τη Γερμάνια κτλ. κτλ. Το λέω για να το θυμόμαστε, ότι αν στραβώσει κάτι, εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Τα βασικά σημεία ομιλίας του προέδρου της ΕΕΕ
-Η ελληνική ναυτιλία έχει αποδείξει τους στενούς δεσμούς με τον τόπο της που δεν πρέπει να κλονισθούν από άστοχες πολιτικές των κοινοτικών οργάνων.
Το πλαίσιο λειτουργίας της κοινοτικής ναυτιλίας είναι οι «Κατευθυντήριες Γραμμές» για τις επιδοτήσεις στη ναυτιλία, τα ονομαζόμενα State Aid Guidelines, που υιοθετήθηκαν για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του κοινοτικού στόλου.
-Η ναυτιλιακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να επικεντρωθεί στην ανταγωνιστικότητα του στόλου, η οποία κινδυνεύει να τεθεί σε τέλμα, λόγω στενής ερμηνείας και εφαρμογής του δικαίου ανταγωνισμού. Δεν υπάρχει στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυτιλιών. Ο κίνδυνος είναι ο ανταγωνισμός με τρίτες ναυτιλιακές χώρες.
-Η Ευρώπη πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Άπω Ανατολή. Για να μην χάσει τη ναυτιλία της και τη ναυτική τεχνογνωσία. Για να μη στερηθεί τις θαλάσσιες μεταφορές της και επομένως την ενεργειακή της αυτάρκεια.
-Η προβληματική ναυλαγορά, ως αποτέλεσμα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και της μείωσης του μεταφορικού όγκου λόγω της ύφεσης του παγκόσμιου εμπορίου και η δυσκολία δανεισμού και χρηματοδότησης δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών. Αλλά και σε εθνικό επίπεδο, η χρονιά που πέρασε ήταν ασταθής πολιτικά και οικονομικά.