Το μεγάλο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ, στη λιμενική βιομηχανία, αποτελεί η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.
Μετά την πώληση του 51% + 16% του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, ακολουθεί η αντίστοιχη διαδικασία για τον ΟΛΘ, με τις δεσμευτικές προσφορές να έχουν μετατεθεί στα τέλη του έτους.
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί η υλοποίηση «εσωτερικού ανταγωνισμού» μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ, δηλαδή η διαχείρισή τους από διαφορετικό πάροχο. Αυτό θα συμβεί, εφόσον κατατεθεί δεσμευτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες ενδείξεις, 5 σχήματα δείχνουν «ζεστά» για τον ΟΛΘ. Αυτά είναι:
η ιαπωνική Mitsui, η ΑΡΜ Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), η Ρ&Ο (θυγατρική της Dubai Port World), η ICTS από τις Φιλιππίνες και το γερμανικό επενδυτικού fund της Deutsche Invest, στο οποίο ακούγεται ότι ποσοστό έχει ο Ιβάν Σαββίδης του ΠΑΟΚ.
Όπως μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης, την περασμένη Παρασκευή, τον ΟΛΘ, επισκέφθηκε ο Ιάπωνας πρεσβευτής στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον της ιαπωνικής εταιρείας Mitsui, που μετέχει στο διαγωνισμό.
Αντιθέτως, η τουρκική Yilport Holdings, η ελβετική Duferco και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι με τη ΓΕΚ Τέρνα, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην α’ φάση του διαγωνισμού, φαίνεται ότι τα… παράτησαν.
Οι ιδιώτες καλούνται να πραγματοποιήσουν επενδύσεις, τουλάχιστον 180 εκατ., το διάστημα 2017-2021, όπως ανέφερε στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σημειώνοντας ότι «η επένδυση στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση στη Βόρεια Ελλάδα με στόχο τη μετατροπή του από μικρό περιφερειακό λιμένα, σε σημαντικό Λιμένα – Πύλη για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Το ενδιαφέρον εντοπίζεται, εφόσον κατατεθούν προσφορές, στο τελικό τίμημα. Ο ΟΛΘ, εάν και με έσοδα μόλις 50,1 εκατ., είχε πέρσι καθαρά κέρδη 18 εκατ., αρκετά περισσότερα από τον ΟΛΠ (8,3 εκατ.), ενώ η σημερινή του κεφαλαιοποίηση ανέρχεται στα 186 εκατ., έναντι 300 εκατ. του ΟΛΠ.
Φ. Φωτ.