Για ένα «εξαιρετικά δυνατό ξεκίνημα» κάνει λόγο η Hapag-Lloyd σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας στο α’ τρίμηνο του 2022.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, ο ναυτιλιακός κολοσσός ολοκλήρωσε το α’ τρίμηνο του έτους με EBITDA 5,3 δισ. δολ. (4,7 δισ. ευρώ), EBIT αυξημένο στα 4,8 δισ. δολ. (4,3 δισ. ευρώ) και τα κέρδη του ομίλου να ανέρχονται στα 4,7 δισ. δολ. (4,2 δισ. ευρώ).
«Η χρονιά ξεκίνησε με εξαιρετικά δυνατά συνολικά, και ενώ υπήρξαν πρώτες ενδείξεις ότι η αγορά έχει περάσει το απόγειό της, περιμένουμε επίσης ένα δυνατό β’ τρίμηνο», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.
Τα έσοδα αυξήθηκαν στο α’ τρίμηνο του 2022 στα 9 δισ. δολ. (8 δισ. ευρώ), γεγονός που αποδίδεται κυρίως στον πολύ υψηλότερο μέσο όρο ναύλων 2,774 δολ./TEU (1ο τρίμηνο 2021: 1,509 δολ./TEU) και στο ισχυρότερο δολάριο.
Όπως επισημαίνεται, πολλά λιμάνια εξακολουθούν να βρίσκονται υπό καθεστώς συμφόρησης και οι υποδομές της ενδοχώρας να είναι τεταμένες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους ολοκλήρωσης των δρομολογίων των πλοίων.
Συνολικά, οι μεταφορικοί όγκοι παρέμειναν περίπου στο ίδια επίπεδα με το 2021, στα 3 εκατ. TEU, ωστόσο το αποτέλεσμα επηρεάστηκε από τη σημαντική αύξηση των δαπανών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και την κατά 60% υψηλότερη μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμων, η οποία διαμορφώθηκε σε 613 δολ. ανά τόνο (1 τρίμηνο 2021: 384 δολ. ανά τόνο) στο α’ τρίμηνο.
Οι προβλέψεις για ολόκληρο το 2022
Με βάση τις τρέχουσες επιχειρηματικές επιδόσεις, το β’ τρίμηνο θα ξεπεράσει τις προηγούμενες προσδοκίες. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις συνθήκες, το εκτελεστικό συμβούλιο της Hapag-Lloyd AG αύξησε την πρόβλεψή του για τα κέρδη για το τρέχον οικονομικό έτος στις 28 Απριλίου.
Για το οικονομικό έτος 2022, αναμένονται τώρα EBITDA 14,5 – 16,5 δισ. δολ. (13,6 – 15,5 δισ. ευρώ) και EBIT 12,5 – 14,5 δισ. δολ. (11,7 – 13,6 δισ. ευρώ).
Ωστόσο, αυτή η πρόβλεψη υπόκειται υπό καθεστώς αβεβαιότητα δεδομένης της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, σχολιάζει ο ναυτιλιακός κολοσσός.
«Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού συνεχίζουν να βρίσκονται υπό σημαντική πίεση – κυρίως λόγω των πρόσφατων μέτρων που ελήφθησαν στην Κίνα ως απάντηση στις εστίες του COVID-19. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να βελτιωθεί το β’ εξάμηνο του έτους.
Για τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να βοηθήσουμε στην ομαλοποίηση αυτού του δύσκολου περιβάλλοντος της αγοράς το συντομότερο δυνατό.
Ταυτόχρονα, θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα και να εφαρμόζουμε περαιτέρω τη στρατηγική μας για το 2023», κατέληξε ο Jansen.