Ο σύνθετος δείκτης WCI Drewry μειώθηκε 11% στα 3.445 διλ. ανά κοντέινερ 40 ποδών, 67% κάτω από την κορυφή στην περίοδο της πανδημίας των 10.377 δολ. τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά και κατά 143% υψηλότερα από τον μέσο όρο των 1.420 δολ. το 2019 (προ της πανδημίας).
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 19% ή 797 δολάρια σε 3.434 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, ενώ από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 10% ή 524 δολάρια, σε 4.562 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών.
Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες μειώθηκαν κατά 8% ή 415 δολάρια σε 4.813 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, ακολουθούμενες από τις τιμές από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη που μειώθηκαν κατά 7% ή 448 δολάρια, σε 6.377 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδών.
Επίσης, οι τιμές από Ρότερνταμ προς Σαγκάη, Λος Άντζελες προς Σαγκάη, Νέα Υόρκη προς Ρότερνταμ και Ρότερνταμ προς Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1%, στα 515 δολ., 721 δολ., 821 δολ. και 2.778 δολ. ανά κοντέινερ 40 ποδών αντίστοιχα.
Ο οίκος Drewry αναμένει ότι τα επιτόκια spot θα μειωθούν ελαφρά την ερχόμενη εβδομάδα.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς, πολλά συμβόλαια εταιρειών είναι «κλειδωμένα» για το 2025, ωστόσο ναυλομεσίτες δεν αποκλείουν την ύπαρξη δύο τιμών, που θα αφορούν, είτε τη διαδρομή μέσω Σουέζ, είτε αυτή γύρω από την Αφρική, προκειμένου να επιτραπεί και στα δύο μέρη να σταθεροποιήσουν τις δεσμεύσεις τους απέναντι σε τυχόν νέες εξελίξεις.