Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας, η Cosco Shipping σχεδιάζει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, τον Πειραιά, κατά 35% έως το 2018. Αυτό δήλωσε, σε συνέντευξή του στο Reuters, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Fu Cheng Qiu.
Η Cosco θέλει να αυξήσει την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού στα 5 εκατ. TEU (μονάδα μέτρησης χωρητικότητας) έως το 2018, στο πλαίσιο του σχεδίου της να μετατρέψει την Ελλάδα σε έναν κόμβο μεταφόρτωσης για το ταχέως αναπτυσσόμενο εμπόριο μεταξύ της Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης, δηλώνει ο Fu, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη καθηκόντων.
“Εάν φτάσουμε αυτό το επίπεδο (…), το λιμάνι του Πειραιά θα βρεθεί μεταξύ των 20 μεγαλύτερων λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως“, δήλωσε.
Η σχεδιαζόμενη επέκταση θα φέρει τον Πειραιά στην 5η θέση των πιο πολυσύχναστων λιμανιών στην Ευρώπη, από την 8η θέση, προσπερνώντας στην κατάταξη το λιμάνι Αλχεθίρας στην Ισπανία και το λιμάνι της Βαλένθια.
Όπως δήλωσε ο Fu Cheng Qiu, οι πρόσθετες επενδύσεις θα γίνουν κυρίως για την αναβάθμιση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, της υλικοτεχνικής υποστήριξης και της κρουαζιέρας, προσθέτοντας ότι, το Νοέμβριο, θα είναι έτοιμο το λεπτομερές επιχειρηματικό σχέδιο.
“Μέσω των επενδύσεών μας, θέλουμε να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας”, δήλωσε.
Σημειώνεται ότι η Cosco, με βάση τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης που έχει συνάψει με την Ελλάδα, πρέπει να ολοκληρώσει επενδύσεις περίπου 300 εκατ. ευρώ, σε διάστημα πέντε ετών, πριν αγοράσει ένα επιπλέον μερίδιο 16% του λιμανιού.