Πλοία τύπου «New Panamax», με δυνατότητα μεταφοράς 10.000 έως και 14.000 TEUs, θα μπορεί να εξυπηρετεί απευθείας, από τις αρχές Ιουλίου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάρη στις δύο νέες γερανογέφυρες τύπου STS («Ship-To-Shore», από το πλοίο στην ακτή) που προμηθεύτηκε, οι οποίες μάλιστα αυξάνουν την ταχύτητα εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων κατά 40%, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Με τις δύο νέες γερανογέφυρες, ύψους επένδυσης 15,7 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση νέων γραμμών στη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση πλοίων «mainliners», που συνδέουν την Ασία με τη Θεσσαλονίκη και την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης.
Όταν δε, ολοκληρωθεί και το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας (κάτι που αναμένεται να γίνει το 2024), το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και τα λεγόμενα «motherships» (μεγάλα πλοία κορμού, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 14.000 TEUs) εκτός από τα «feeders» (πλοία τροφοδοσίας, μεσαίου μεγέθους).
Τα παραπάνω επισήμαναν χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος και ο διευθύνων σύμβουλος Φράνκο Νίκολα Κούπολο (Franco Nicola Cupolo), με αφορμή την παρουσίαση, σε δημοσιογράφους, των δύο νέων γερανογεφυρών, οι οποίες αφίχθηκαν στο λιμάνι στις 2 Μαΐου και εγκαταστάθηκαν ήδη στο κρηπίδωμα 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), όπου μεταφέρθηκαν πάνω σε προσωρινές σιδηροτροχιές.
Κατά τον Κωνσταντίνο Κοντογιάννη, στέλεχος της τεχνικής διεύθυνσης της ΟΛΘ ΑΕ, οι γερανογέφυρες, με ανυψωτική δυνατότητα 65 και 50 τόνων σε διπλή και μονή φόρτωση αντίστοιχα, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργούν στο κρηπίδωμα 26, ενώ διπλασιάζουν την παραγωγική δυνατότητα του ΣΕΜΠΟ.
Με την άφιξη των δύο STS, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένος της Θεσσαλονίκης διαθέτει πλέον συνολικά έξι γερανογέφυρες (εκ των οποίων δύο, οι 4 και 2, βρίσκονται σήμερα σε στάδιο αναβάθμισης).
Επιπλέον, παράλληλα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στο ΣΕΜΠΟ, δημιουργώντας προϋποθέσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε «μείζονα (θαλάσσια) πύλη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», όπως επισήμανε ο κ. Κούπολο.
Οι δύο νέες γερανογέφυρες, με ύψος 72 μέτρων, πλάτος 20 και μήκος 27 μέτρων, θα τεθούν σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή λειτουργία από τις αρχές Ιουλίου, αφού προηγηθούν οι διαδικασίες δοκιμών, ηλεκτροδότησης και εκπαίδευσης προσωπικού, ενώ θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με 20 σειρές κοντέινερ, αντί των 15-16 για τις ήδη υφιστάμενες.
Με τις γερανογέφυρες ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, υπενθύμισε ο κ. Λιάγκος.