Τη σημασία του λιμανιού του Πειραιά στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη ανέδειξε σε ενημέρωση δημοσιογράφων, ο πρεσβευτής της Κίνας στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ για το 3ο Φόρουμ «Ζώνης και Δρόμου για τη Διεθνή Συνεργασία», που θα πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Πεκίνο με αφορμή την 10η επέτειο της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Όπως ανέφερε ο Κινέζος πρέσβης, το λιμάνι του Πειραιά «έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στην Ευρώπη.
Έχει επίσης αναδειχθεί σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η ετήσια χωρητικότητά του σε διακίνηση έχει ανέλθει στο υψηλό ρεκόρ των 7,2 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την 26η θέση παγκοσμίως.
Ο Πειραιάς έχει επίσης δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%.
Επιπλέον, η ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας του λιμανιού, έχει προωθήσει αποτελεσματικά την ανάκαμψη του ελληνικού τουριστικού τομέα, προσφέροντας τεράστια οικονομικά οφέλη στην περιοχή.
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, το λιμάνι του Πειραιά έχει δεχθεί 750 κρουαζιέρες και 1,2 εκατ. τουρίστες. Σύμφωνα με τις αναφορές του Χρηματιστηρίου Αθηνών, οι μέτοχοι του ΟΛΠ έλαβαν μέρισμα 1,05 ευρώ ανά μετοχή το 2022», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κινέζος πρέσβης.
Συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος, υπογράμμισε ότι η γραμμή China-Europe Land-Sea Express που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά έχει μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7 έως 10 ημέρες, αποτελώντας έναν τρίτο σημαντικό δίαυλο για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης, που φτάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και συμπληρώνει τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και το China-Europe Railway Express.
Το 2022, συνολικά 181.000 TEUs μεταφέρθηκαν μέσω αυτής της γραμμής εξπρές ξηράς-θάλασσας, σημειώνοντας αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση, όπως σημείωσε.
Συνεργασία Ελλάδας – Κίνας
Πέρα από το λιμάνι του Πειραιά, εξήρε τη συνεργασία εξήρε τη συνεργασία Κίνας-Ελλάδας σε έργα πράσινης ενέργειας. Η συνεργασία σε αυτόν τον τομέα ευδοκιμεί, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ενεργειακής υποδομής της Ελλάδας και στην πράσινη ανάπτυξη, επισήμανε.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην κινεζική επένδυση σε αιολικά πάρκα στη Θράκη και στην κινεζική συμμετοχή της στον ΑΔΜΗΕ και στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.
Σε ό,τι αφορά την πρώτη επένδυση, είπε πως παράγει αρκετή πράσινη ενέργεια κάθε χρόνο για να καλύψει τις ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια 30.000 ελληνικών νοικοκυριών, ενώ μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 160.000 τόνους ετησίως, κάτι που ισοδυναμεί με τη φύτευση 360.000 δέντρων κάθε χρόνο.
Ως προς τη δεύτερη επένδυση, επισήμανε ότι από τότε που τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη φάση του έργου διασύνδεσης, το έργο έθεσε ουσιαστικά τέρμα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με βάση το ντίζελ και το βαρύ πετρέλαιο στο νησί, με αποτέλεσμα την ετήσια μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 100.000 τόνους. Εκτίμησε ότι το έργο θα εξοικονομήσει στους κατοίκους περίπου 150 έως 200 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, από το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας.