Εντείνεται η αγωνία για το λιμάνι του Ηρακλείου, καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών εκτιμάται στις 12 ή στις 15 Ιουνίου.
Όπως όλα δείχνουν, το ΤΑΙΠΕΔ, μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές, όπως συνηθίζει.
Το λιμάνι του Ηρακλείου διεκδικείται από δυο σχήματα, την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (είναι η μητρική εταιρεία της SKY express) – NECTAR HOLDINGS LTD και την κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. και Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.
Στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο έχει έντονη δραστηριότητα στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα, έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο, το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης. Το λιμάνι είχε, το 2021, έσοδα 5,6 εκατ. και καθαρά κέρδη 1,7 εκατ.
Το ενδιαφέρον εντοπίζεται στα κάτωθι:
-Θα καταφέρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει υπό την «κατοχή» της ακόμα ένα λιμάνι, όπως της Καβάλας;
Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος για το λιμάνι της Καβάλας.
-Θα καταφέρει η AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., η οποία είναι η μητρική εταιρεία της SKY express, συμφερόντων του κρητικού επιχειρηματικού ομίλου IOGR, να πλειοδοτήσει;
Ο επιχειρηματικός όμιλος IOGR δραστηριοποιείται στον τουρισμό και τις αερομεταφορές, οπότε στοχεύει στη δημιουργία συνεργειών με ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.
-Θα αποδειχθεί ισχυρή η συμμετοχή της βρετανικής NECTAR HOLDINGS; Η βρετανική εταιρεία διαχειρίζεται terminals με χύδην φορτία και έχει παρουσία σε 75 χώρες
-Από την άλλη πλευρά, Grimaldi και Minoan Lines, μετά την Ηγουμενίτσα, «θέλουν» και το Ηράκλειο, καθώς η Minoan Lines αποτελεί κύριο χρήστη.
Εάν η προσφορά τους αποδειχθεί «ιλιγγιώδης», όπως στην Ηγουμενίτσα, φαίνεται ότι αποτελούν ισχυρό διεκδικητή.