Συνέργειες με το λιμάνι DuisPort, το οποίο βρίσκεται στο Duisburg της Γερμανίας και είναι το πρώτο ποτάμιο λιμάνι της Ευρώπης, δημιουργεί ο λιμένας του Πειραιά.
Του Φώτη Φωτεινού
Αυτό αναδείχτηκε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, στην οποία ο διευθύνων σύμβουλος του Duisport, Erich Staake και ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ, Τάσος Βαμβακίδης παρουσίασαν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των δυο λιμένων και τις δυνατότητες διασύνδεσής τους, κυρίως μέσω του τρένου.
Η συνεργασία μεταξύ DuisPort και ΟΛΠ / ΣΕΠ αποτελεί απόρροια της συνεργασίας του DuisPort με την Cosco, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των εμπορευματικών ροών του «Δρόμου του Μεταξιού».
Ειδικότερα, ο κ. Staake αναφέρθηκε στις διασυνδέσεις του λιμένα, αλλά και στις υπηρεσίες που παρέχει σε πολυεθνικούς οργανισμούς logistics και λιανεμπορίου.
Το γερμανικό λιμάνι διακίνησε πέρσι 4,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (με μέγιστη χωρητικότητα 5 εκατ.), 20.000 πλοία και 25.000 τρένα, εξυπηρετώντας 100 εταιρείες και 80 προορισμούς.
Στη συνέχεια, ο δ.σ. του DuisPort αναφέρθηκε στις υφιστάμενες συνδέσεις μεταξύ του λιμένα και του Πειραιά, μέσω τρένου (Pearl) και θάλασσας (Cosco, CMA, MSC, Maersk, Hapag), αλλά και στον όγκο και την αξία των διακινούμενων αγαθών (από Ελλάδα, η αξία των αγαθών ήταν πέρσι 394 εκατ. ευρώ και από την Βεστφαλία προς Ελλάδα 909 εκατ.).
Από την πλευρά του, ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Τάσος Βαμβακίδης αναφέρθηκε στην αναπτυξιακή πορεία του Πειραιά, σημειώνοντας ότι, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, σήμερα είναι το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου, ξεπερνώντας την Βαλένθια.
Επίσης, ο κ. Βαμβακίδης έκανε μια σύντομη περίληψη του επενδυτικού πλάνου και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των προβλητών Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, υπογραμμίζοντας ότι, εάν εγκριθεί η κατασκευή του προβλήτα ΙV, η ετήσια χωρητικότητα θα φτάσει τα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Τέλος, αναφέρθηκε στη σημασία των σιδηροδρομικών συνδέσεων, παρουσιάζοντας τους μελλοντικούς προορισμούς που θα εξυπηρετεί η Pearl.