Συνάντηση εργασίας είχαν χθες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Geoffrey Pyatt, με επίκεντρο τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε «τροχιά» ιδιωτικοποίησης, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τον Απρίλιο.
Τα επενδυτικά σχήματα που απομένουν στο διαγωνισμό είναι 4 (QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, κοινοπραξία CAMERON S.A – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS, κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ), εκ των οποίων ορισμένα διαθέτουν αμερικανικά κεφάλαια.
Οι ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης
«Με τον Αμερικανό πρέσβη είχαμε όλο αυτό το διάστημα μια πολύ στενή και εποικοδομητική συνεργασία, ιδιαίτερα για να προωθήσουμε και να αναπτύξουμε το κοινό στρατηγικό μας σχέδιο: την αξιοποίηση και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία με σταθερά βήματα εξελίσσεται σε σημαντικό γεωστρατηγικό, οικονομικό και ενεργειακό κόμβο», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε και ανέλυσε στον Αμερικανό αξιωματούχο τις ενέργειες που έχει αναλάβει το Υπουργείο. Οι ενέργειες που έγιναν επικεντρώθηκαν σε τρείς βασικούς τομείς:
Λιμενικά έργα: Επιλύθηκε ένα χρόνιο πρόβλημα – περίπου 30 ετών – που απασχολούσε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κι αφορούσε στα ακίνητα κυριότητας του ΟΣΕ και διαχείρισης ΓΑΙΑΟΣΕ εντός της λιμενικής ζώνης.
Με νομοθετική ρύθμιση, τον Ιούλιο του 2020 αποφασίσθηκε η διαχείριση και η εκμετάλλευση αυτών των εκτάσεων να μην κατακερματίζεται.
Έτσι, το δικαίωμα αυτό περιήλθε μεν στον οικείο Οργανισμό Λιμένος, χωρίς όμως να θίγεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΣΕ.
Οδικά έργα: Συμβασιοποιήσαμε το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει κυρίως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αλλά και θα αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από το κυκλοφοριακό φόρτο. Ένα έργο που θα είναι έτοιμο σε περίπου 2 χρόνια.
Σιδηροδρομικά έργα: Δημοπρατήσαμε τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη). Αναβαθμίζουμε τη γραμμή με ηλεκτροκίνηση και τη μετατρέπουμε σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων (θα αναπτύσσονται ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα).
Το έργο θα ενισχύσει τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Από την πλευρά του ο κ. Pyatt ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υφίσταται από μεγάλα αμερικανικά επιχειρηματικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Στη συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετείχαν ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία – Έλλη Γεράρδη, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ενώ τον Αμερικανό πρέσβη συνόδευαν ο Οικονομικός Σύμβουλος κ. Eric Holmgren και η Εμπορική Σύμβουλος κ. Yuri Arthur.