Σε ανακοίνωση της, η Παγκόσμια Ένωση Κρουαζιερόπλοιων (Clia) αναφέρεται στα διεθνή δημοσιεύματα περί «μπλόκου» από το λιμάνι του Άμστερνταμ στα κρουαζιερόπλοια, επισημαίνοντας ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν έχουν απαγορευθεί, αλλά αναζητείται άλλο λιμάνι μετεγκατάστασης εκτός πόλης.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωση της, η Clia υπογραμμίζει τα εξής: Γνωρίζουμε τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης σχετικά με το μέλλον της κρουαζιέρας στο Άμστερνταμ.
Όπως έχει δηλώσει δημοσίως η Λιμενική Αρχή, τα κρουαζιερόπλοια δεν έχουν απαγορευτεί από το Άμστερνταμ.
Επιπλέον, το Λιμάνι και ο Επιβατικός Τερματικός Σταθμός του Άμστερνταμ έχουν ήδη δεσμευτεί να πραγματοποιήσουν επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε λιμενικές υποδομές κρουαζιέρας και σε συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά, μακροπρόθεσμα.
Συζητήσεις υπάρχουν και για τη μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων εκτός του κέντρου της πόλης, οι οποίες ξεκίνησαν το 2016 και συνεχίζονται ακόμη.
Συνεργαζόμαστε με τις αρμόδιες Αρχές για να ικανοποιήσουμε τις θέσεις που εξέφρασαν τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τις κοινότητες που επωφελούνται από τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Από τους περισσότερους από 21 εκατομμύρια επισκέπτες που δέχεται το Άμστερνταμ κάθε χρόνο, περίπου το 1% φτάνει με κρουαζιερόπλοια, ενώ ο τουρισμός κρουαζιέρας συνεισφέρει στην πόλη περίπου 105 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Σημειώνεται ότι οι Αρχές του Άμστερνταμ αποφάσισαν να κλείσουν τον τερματικό σταθμό των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του, επικαλούμενες τη ρύπανση που προκαλούν, τονίζοντας ότι «δεν είναι συμβατή με τις φιλοδοξίες της πόλης να αναδειχθεί σε πλήρως βιώσιμη περιοχή».
Υποστήριξαν επίσης ότι η είσοδος των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι εμποδίζει τα σχέδια της πόλης για την ανέγερση νέας γέφυρας στον ιστορικό νότιο τομέα της που βρίσκεται στο επίκεντρο των τελευταίων αναπτυξιακών έργων.