Με θετικό πρόσημο και μάλιστα σε μεγαλύτερα επίπεδα από αυτά του λιμανιού της Βαλένθιας, που το 2022 βρέθηκε στην τέταρτη θέση της Ευρώπης, αφήνοντας πέμπτο τον Πειραιά, διαμορφώθηκε η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο τετράμηνο του 2023, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
Η συνολική διακίνηση των containers από τις προβλήτες Ι ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2023 άγγιξε 1,610 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 296,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 24,5%.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 1,8% σε σχέση με το ίδια διάστημα του 2022.
Συνολικά διακινήθηκαν 1,420 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το πρώτο τετράμηνο φέτος, έναντι 1,394 εκατ. το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022.
Επίσης τουλάχιστον άλλα 190.000 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν το ίδιο διάστημα από την προβλήτα Ι.
Αναλυτές της αγοράς των liners, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζονται επιφυλακτικοί, υποστηρίζοντας ότι το διεθνές εμπόριο δεν έχει ακόμη βρει τη σταθερότητα που απαιτεί η αγορά, αφού η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μία περίπλοκη κατάσταση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο παγκόσμιο πληθωρισμό.
Η Βαλένθια
Την ίδια ώρα, σε αρνητικό κλίμα είναι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο του έτους στο λιμάνι της Βαλένθιας, που βρίσκεται μία θέση πιο πάνω από τον Πειραιά στη λίστα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών, με βάση τα στοιχεία για το 2022 (τέταρτη η Βαλένθια, πέμπτος ο Πειραιάς).
Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του ισπανικού λιμανιού, σε επίπεδο έτους μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 1.516.635 TEUs, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,94% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022.
Η Κίνα είναι ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού της Βαλένθιας και ακολουθούν σε κοντινή απόσταση οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης στο λιμάνι της Βαλένθιας είναι το Μεξικό (+22,3%), η Αίγυπτος (+22%), η Ινδία (+18,1%) και η Σενεγάλη (+17,6%).