Να προχωρήσει άμεσα σε μέτρα πλήρους ηλεκτρονικού και γεωγραφικού ελέγχου της κίνησης των καυσίμων από την πηγή, τα διυλιστήρια και τα τελωνεία σε όλα τα άλλα επίπεδα και όχι μόνο στα πρατήρια που είναι το τελευταίο σημείο εκροής και μη σχετιζόμενο με τις πηγές του λαθρεμπορίου, ζητά από την Πολιτεία η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ).
Με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», η Ομοσπονδία τονίζει ότι ενώ το 2012-2013 εγκαταστάθηκαν συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων σε 6.500 πρατήρια, έκτοτε διαπιστώνεται “αδυναμία” να εγκατασταθούν τα ίδια συστήματα στα λοιπά στάδια διακίνησης των καυσίμων.
Αναλυτικότερα, το πλήρες περιεχόμενο της επιστολής έχει ως εξής:
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά η ΟΒΕ επιβεβαιώνεται σε όσα καταγγέλλει χωρίς να εισακούεται. Εμείς καταγγέλλουμε το λαθρεμπόριο, η Πολιτεία υπόσχεται διαρκώς ότι «θα λάβει μέτρα» και στο μεταξύ τα λαθραία καύσιμα εξακολουθούν να κάνουν «κρουαζιέρα» στον Αργοσαρωνικό!
Είναι πασίγνωστο ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος του λαθρεμπορίου και παραεμπορίου καυσίμων, ιδίως πετρελαίου, έχει την πηγή του στο ατελώνιστο πετρέλαιο ναυτιλίας.
Η ΟΒΕ, από χρόνια, με πολλά υπομνήματα καθώς και σε συσκέψεις, επαναφέρει τακτικά το γεγονός στους αρμόδιους υπουργούς, απαιτώντας να ληφθούν μέτρα πάταξη της λαθρεμπορίας. Οι απαντήσεις που λαμβάνουμε είναι πάντα ότι «αυτή η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να πατάξει το λαθρεμπόριο και θα το πατάξει»!
Η απάντηση αυτή επαναλαμβανόμενη δημιουργεί στο τέλος αισθήματα έλλειψης εμπιστοσύνης στο κράτος, το οποίο είναι υποχρεωμένο να προστατεύει τους νόμιμους επαγγελματίες και επιχειρηματίες από τους παραβάτες και τους λαθρέμπορους που τους καταστρέφουν.
Βρισκόμαστε διαρκώς μπροστά σε μια πολιτική απάντηση ότι «θα ληφθούν μέτρα» και σε μια πρακτική στάση αδράνειας!
Είναι άξιο απορίας, πώς με την νομοθέτηση της εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων έγινε δυνατό αυτά να εγκατασταθούν το 2012- 2013 σε 6.500 πρατήρια, ενώ από τότε «αδυνατούν» να εγκατασταθούν στα άλλα επίπεδα, σε 4 διυλιστήρια, σε 20 εταιρείες χονδρικής, σε μερικές εκατοντάδες μεγάλα βυτιοφόρα και σε πλωτές δεξαμενές μεταφοράς ατελώνιστου καυσίμων (σλέπια) για πλοία.
Απορούμε πώς είναι τόσο δύσκολο να εγκατασταθούν συστήματα απομακρυσμένου ηλεκτρονικού ελέγχου της γεωγραφικής και λογιστικής κίνησης αυτών των μεγάλων μέσων μεταφοράς και συνεχώς αναβάλλεται η εγκατάστασή τους.
Απορούμε με το έλλειμμα φυσικών ελέγχων για τον εντοπισμό της κίνησης των πλωτών δεξαμενών και την εκτροπή προς παράνομες δεξαμενές – «διυλιστήρια» αποχρωματισμού του ναυτιλιακού πετρελαίου.
Φοβόμαστε ότι ισχυρά συμφέροντα αναστέλλουν κάθε πρόθεση ελέγχου αυτού του φαινομένου.
Σε κάθε περίπτωση, ζητάμε από την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε μέτρα πλήρους ηλεκτρονικού και γεωγραφικού ελέγχου της κίνησης των καυσίμων από την πηγή, τα διυλιστήρια και τα τελωνεία σε όλα τα άλλα επίπεδα και όχι μόνο στα πρατήρια που είναι το τελευταίο σημείο εκροής και μη σχετιζόμενο με τις πηγές του λαθρεμπορίου.