Τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για την ακτοπλοΐα παρουσίασε χθες στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, το νομοσχέδιο επιδιώκει κατά κύριο λόγο:
-Να εκσυγχρονίσει την υφιστάμενη νομοθεσία της ακτοπλοΐας, να καλύψει κενά και ασάφειες και να θεσμοθετήσει αρχές και κανόνες για την λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Επιδίωξη αποτελεί η αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού, η αποτροπή φαινομένων καιροσκοπικής και ανεξέλεγκτης μετακίνησης πλοίων σε διαφορετικές γραμμές κατά τη διάρκεια του έτους και η θεσμοθέτηση χρονικών περιορισμών στην έκτακτη δρομολόγηση πλοίων.
-Να αυξήσει την οργανική δύναμη του Λιμενικού Σώματος κατά 1.500 θέσεις, προκειμένου αυτό να μπορεί να ανταποκριθεί στο σύνολο των δράσεων της ναυτιλιακής και επιχειρησιακής του αποστολής.
-Να παράσχει ένα πλαίσιο δίκαιης και ορθολογικής διαχείρισης του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, παράλληλα δε, για πρώτη φορά στην ιστορία του, προβλέπονται μέτρα διοικητικής μέριμνας για τα στελέχη του, ιδιαίτερα εκείνα που υπηρετούν στο Ανατολικό Αιγαίο.
-Να επαναφέρει τις αρμοδιότητες του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων. Παράλληλα, αποκαθίσταται η συμμόρφωση της χώρας σε διεθνείς υποχρεώσεις για την εκπαίδευση και πιστοποίηση Επιθεωρητών των ίδιων των πλοίων της σημαίας, ενώ δημιουργείται πλαίσιο καθετοποιημένων ελέγχων στα πλοία, με στόχο και τον έλεγχο της ποιότητας του έργου που προσφέρουν στη σημαία οι Νηογνώμονες.
-Να προσδιορισθεί ο ελάχιστος χρόνος και η περίοδος δραστηριοποίησης των ναυαγοσωστών.
-Να θεραπευθούν παθογένειες που ανέκυψαν ως προς τις παραχωρήσεις, με χρηματικό αντάλλαγμα χερσαίων ζωνών λιμένων, με τις νέες διατάξεις να περιγράφουν με σαφή κριτήρια τη διοικητική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
-Να αρθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες δημιουργούν αρνητικό κλίμα για την προσέλκυση επισκεπτών στη χώρα με ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (κατάργηση των Δελτίων Κίνησης Πλοίων Αναψυχής, διευκόλυνση των διαδικασιών απόπλου και κατάπλου από ιδιωτικά πλοία αναψυχής).
-Να ρυθμίσει συγκεκριμένα ζητήματα με σκοπό την ορθολογική λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται μέχρι και την 30η-4-2020 η δυνατότητα περαιτέρω παράτασης για ένα επιπλέον τετράμηνο, έως ότου ολοκληρωθεί η μελέτη αξιολόγησης της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στα 34 νησιά της επικράτειας που εφαρμόζεται.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφερόμενος στο νομοσχέδιο τόνισε ότι «γίνονται ουσιαστικές και άμεσα αναγκαίες παρεμβάσεις σε θέματα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που εντάσσονται στο συνολικό σχεδιασμό και την γενικότερη πολιτική της Κυβέρνησης.
Έχει σαφείς στόχους που θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επίτευξη του στόχου για τη δημιουργία συνθηκών κατάλληλων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, την διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, ιδιαίτερα στο νησιωτικό χώρο και την βελτίωση του πλαισίου για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος».