Οι υποπαραχωρήσεις στα περιφερειακά λιμάνια παρέχουν την ευκαιρία για επενδύσεις στη κρουαζιέρα, το yachting και τα υδροπλάνα, όπως ανέφερε ο γ.γ. Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Λουτρακίου, με θέμα «Υδατοδρόμια – Κρουαζιέρα -Αεροδρόμια – Ανάπτυξη – Ασφάλεια» που πραγματοποιήθηκε στο Λουτράκι.
Ο Γενικός Γραμματέας, αφού ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πρόσκληση, τόνισε την σημασία υδατοδρομίων για την ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών.
Ο κ. Λαμπρίδης, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στον τομέα της κρουαζιέρας και των λιμενικών υποδομών και τόνισε ότι η κρουαζιέρα τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε δυσκολίες στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, λόγω των αρνητικών εξελίξεων σε κράτη της περιοχής, γεγονός που επηρέασε και τη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής προορισμός.
Ο περιορισμός των προορισμών στην ευρύτερη περιοχή “αδυνάτισε” το προϊόν της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο και οδήγησε στην αλλαγή του προγραμματισμού των εταιρειών.
«Παρά το γεγονός ότι δεν ομαλοποιήθηκε ιδιαίτερα η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή, η χώρα μας την φετινή χρονιά παρουσίασε αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και κατάφερε να αναδείξει νέους προορισμούς, γεγονός που μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, με την χρήση των υδροπλάνων.
Με τα υδροπλάνα ακόμη περισσότεροι προορισμοί θα μπορούν να ενταχθούν στο σχεδιασμό των εταιρειών κρουαζιέρας και θα ενισχυθεί το προϊόν της κρουαζιέρας για τη χώρα μας. Αυτός είναι και ο στόχος του Υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και όλων των συναρμόδιων φορέων.»
Ακόμη ο κ. Λαμπρίδης αναφέρθηκε στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ), η οποία συστάθηκε πριν από τρία χρόνια και στην οποία συμμετέχει μεγάλος αριθμός εμπλεκόμενων φορέων, μεταξύ αυτών όλα τα συναρμόδια Υπουργεία όπως το Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Οικονομικών κ.α.
«Η ΕΣΕΚ αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας πολλών συναρμόδιων φορέων. Παρόλο που λέμε ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε κουλτούρα συνεργασίας, η ΕΣΕΚ απέδειξε το αντίθετο και πραγματικά λύθηκαν αρκετά ζητήματα και ήρθαν σοβαρές προτάσεις που εξέπληξαν θετικά ακόμα και την πολιτική ηγεσία που είχε την πρωτοβουλία να συστήσει την Επιτροπή».
Ο κ. Λαμπρίδης σημείωσε επίσης τις ευκαιρίες που δημιουργεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για την λειτουργία και εκμετάλλευση των λιμανιών.
Τόσο ο νόμος 4504/2017 που έλυσε σημαντικά γραφειοκρατικά προβλήματα και έδωσε δυνατότητες καλύτερης λειτουργίας των λιμανιών όσο και ο νέος νόμος που αφορά στην αξιοποίηση των δέκα λιμανιών που την μετοχή τους διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, δίνουν τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, του γιότινγκ, αλλά και στα υδατοδρόμια, τα οποία θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με ένα συνδυασμένο τρόπο, εμπλουτίζοντας το τουριστικό προϊόν κρουαζιέρας στην Ελλάδα με νέους προορισμούς, είπε ο κ. Λαμπρίδης.
Επιπρόσθετα, ο Γενικός Γραμματέας επανέλαβε την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα και τα υδατοδρόμια, όπως για παράδειγμα οι εταιρείες διαχείρισης κρουαζιέρας, οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένων, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι εργαζόμενοι του κλάδου κ.α. σε μια βάση αμοιβαίου οφέλους και με στόχο την αύξηση των ωφελειών από την κρουαζιέρα.
Τέλος, ο κ. Λαμπρίδης ανέφερε ότι ο νέος νόμος του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα υδατοδρόμια ρυθμίζει με τρόπο αποτελεσματικό τα θέματα της λειτουργίας των υδατοδρομίων και διασφαλίζει με τον καλύτερο τρόπο το δημόσιο συμφέρον και την ανάπτυξη του κλάδου.