Η ναυτιλία έχει κάνει πολλά για την απανθρακοποίηση με ορίζοντα το 2050, με βάση τις δεσμεύσεις του IMO, δήλωσε Παναγιώτης Μήτρου, Global Gas Segment Manager της Lloyd’s Register Marine & Offshore, μιλώντας στο 10ο Συνέδριο Athens Energy Dialogues.
Μάλιστα πρόσθεσε ότι «στα χρόνια που έρχονται θα γίνουμε πιο φιλόδοξοι».
Όπως επεσήμανε ο κ. Μήτρου, «η πρόκληση για τη ναυτιλία είναι μεγαλύτερη και με το υδρογόνο καθώς σήμερα έχουμε περιορισμούς, καθώς χρειαζόμαστε πολύ μεγαλύτερα πλοία».
«Η ΕΕ πρέπει να εστιάσει σε αυτή την τεχνολογία προκειμένου να ηγηθεί στον χώρο», ανέφερε ενώ τόνισε ότι ειδικά στην Ελλάδα «τα ηλεκτροκίνητα πλοία μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλες ευκαιρίες προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα νέο δίκτυο σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα».
Συμπλήρωσε ότι η αμμωνία, η μεθανόλη και τα συνθετικά καύσιμα, μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές για τη ναυτιλία και όπως είπε, μπορούμε να έχουμε συνθετικό LNF, bioLNG, το ζητούμενο όμως είναι το πώς μπορούμε να υλοποιήσουμε αυτές τις προσπάθειες, καθώς όπως είπε, «η βασική πρόκληση είναι η υποδομές».