Άνοδο εσόδων και σχεδόν την ίδια καθαρή κερδοφορία με πέρσι παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο του 2020 ο ΟΛΘ. Τα έσοδα ανήλθαν στα 34,69 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 5,3% και τα καθαρά κέρδη στα 7,8 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση 2,4%.
Που οφείλεται η αύξηση των εσόδων, η οποία αποκτά επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς και τη μείωση των φορτίων;
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Ο αριθμός των φορτοεκφορτώσεων που διεκπεραιώθηκαν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ μειώθηκε κατά 5,9%, από 149.204 πέρυσι σε 140.351 κατά την εξαμηνιαία περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2020.
Ωστόσο, τα έσοδα ανά κίνηση στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 21,6%, από 138,1 ευρώ ανά κίνηση το 2019, σε 167,9 ευρώ ανά κίνηση το 2020.
Η αύξηση των εσόδων, όπως αναφέρει ο ΟΛΘ, προκλήθηκε από βελτιωμένες διαδικασίες εξαγωγής, αναδιάρθρωση τιμοκαταλόγου που εφαρμόστηκε το 2019, καθώς και αυξημένα έσοδα αποθήκευσης, δεδομένης της αποθήκευσης φορτίου στο λιμάνι για αυξημένες περιόδους ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID – 19.
Αντίστοιχα, ο αριθμός των τόνων που διακινήθηκαν στον σταθμό συμβατικού φορτίου μειώθηκε κατά 17,2%, από 2.237.584 τόνους σε 1.888.233 τόνους.
Η μείωση του διακινούμενου όγκου οφείλεται, κυρίως, στον αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19, η οποία έπληξε το συμβατικό τερματικό σταθμό από τα μέσα Μαρτίου και μετά.
Συγκεκριμένα, αφορά την απώλεια μεταλλεύματος νικελίου, που είναι ένα προϊόν χαμηλής απόδοσης, αυξάνοντας – ωστόσο – τα έσοδα ανά τόνο από 5,0 ευρώ το 2019, σε 5,4 ευρώ το 2020 (αύξηση 8%), μειώνοντας τον αντίκτυπο που προκάλεσε η πανδημία.