Πλησιάζει η ώρα της κρίσης για τους Έλληνες εφοπλιστές. Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής πρόκειται να συναντηθεί, στα μέσα του μηνός, με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την έρευνα της ΕΕ για τυχόν φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών.
Του Φώτη Φωτεινού
Η Ευρωπαία Επίτροπος, στην σχετική της επιστολή, επέμενε πως οι, υπό εξέταση, ελληνικές διατάξεις παρέχουν «επιλεκτικό οικονομικό πλεονέκτημα», συνιστώντας κρατική ενίσχυση.
Η κ. Βεστάγκερ υποστήριξε ότι «το καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, η απαλλαγή από τη φορολογία της υπεραξίας από την πώληση πλοίων που φορολογούνται βάσει της χωρητικότητας, τα φορολογικά οφέλη για εταιρείες του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου, η απαλλαγή από τη φορολογία των μερισμάτων που καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες, η απαλλαγή από τη φορολογία της υπεραξίας, που σχετίζεται με τις μετοχές σε ναυτιλιακές εταιρείες και η απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς που προβλέπονται στον ν. 27/1975, είναι μέτρα που συνιστούν κρατική ενίσχυση».
Όσο για την «εθελοντική εισφορά», η κ. Βεστάγκερ υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα «προσωρινό, μεμονωμένο μέτρο που δε σχετίζεται με τον βασικό πυρήνα των κατευθυντήριων γραμμών της Ε.Ε για τη ναυτιλία».
Στόχος η προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία
Πέρα από την ανωτέρω διαπραγμάτευση, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, με παράλληλες προσπάθειες επιχειρείται η κατάργηση των γραφειοκρατικών και λοιπών προβλημάτων που κρατούν τα ελληνόκτητα πλοία μακριά από την ελληνική σημαία.
Στόχος είναι ο Πειραιάς να γίνει έδρα όλο και περισσότερων ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων και μάλιστα, υπάρχει σημαντική κινητικότητα για την απελευθέρωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης από δεσμεύσεις που την κρατούν ανενεργή.
Σε ότι αφορά την ναυτική εκπαίδευση, προκηρύσσονται 280 θέσεις ωρομίσθιων καθηγητών, που θα στελεχώσουν, από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2017 – 2018 τις Σχολές.
Τέλος, προγραμματίζονται από το Υπουργείο Παιδείας πολιτικές επαγγελματικού προσανατολισμού, αλλά και εκστρατεία για την παρότρυνση νέων ανθρώπων στο ναυτικό επάγγελμα, σε μια περίοδο που τα πλοία εξασφαλίζουν καλύτερους όρους διαβίωσης, σε σχέση με το παρελθόν.