Ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική αποκτά η κρουαζιέρα για το λιμάνι του Πειραιά.
Ο λόγος είναι απλός: Μετά τα εμπορευματοκιβώτια (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ), η κρουαζιέρα κατάφερε πέρυσι να αποτελέσει την 3η μεγαλύτερη «πηγή» εσόδων, ξεπερνώντας οριακά το car terminal.
Μάλιστα, σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, δηλαδή κερδών μετά από φόρους, η κρουαζιέρα αποτέλεσε τη 2η μεγαλύτερη «πηγή» μετά το αντάλλαγμα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.
Συγκεκριμένα, η κρουαζιέρα απέφερε πέρυσι, στη χρονιά – ρεκόρ εσόδων και κερδών του ΟΛΠ, έσοδα 17,6 εκατ. και καθαρά κέρδη 7,7 εκατ.
Σε πρόσφατο συνέδριο για την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang υποστήριξε ότι ο Πειραιάς, όχι μόνο μπόρεσε να επιτύχει γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη, αλλά κατάφερε το 2022 να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καταγράφοντας διψήφια και τριψήφια αύξηση, 190% στην επιβατική κίνηση και 79% στον ελλιμενισμό πλοίων σε σύγκριση με το 2021.
Το 2022, το 65% των εξυπηρετούμενων κρουαζιερόπλοιων ήταν homeported, ενώ ήδη προκρατήσεις για το 2023 παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 43% σε σύγκριση με το 2022.
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ΟΛΠ στην κρουαζιέρα περνά «μέσα» από τον νέο τερματικό σταθμό, ο οποίος αναμένεται να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός της επόμενης τριετίας, εφόσον επιλυθούν όλες οι νομικές εκκρεμότητες.
Φώτης Φωτεινός