«Σάρκα και οστά» παίρνουν πλέον τα σχέδια της κινεζικής Cosco, που σχεδιάζει να δημιουργήσει μια πύλη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Ευρώπη αντίστοιχη με εκείνη του Πειραιά.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, η Cosco Shipping Ports Limited προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης παραχώρησης με τη Λιμενική Αρχή του Zeebrugge για τη λειτουργία τερματικού σταθμού, του CSP Zeebrugge Terminal.
Η συμφωνία υπεγράφη στις 22 Ιανουαρίου, σηματοδοτώντας το φινάλε της προσπάθειας της Cosco να πάρει τον έλεγχο του βελγικού hub.
Παράλληλα, στην ίδια εκδήλωση υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) μεταξύ της εταιρείας και του Ομίλου της γαλλικής CMA-CGM για την αρχική επένδυση της CMA του 10% για το CSP Zeebrugge.
Το λιμάνι του Zeebrugge έχει δει τον όγκο εμπορευματοκιβωτίων του να αυξομειώνεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το «The LoadStar», κυρίως λόγω της δημιουργίας της “Συμμαχίας 2M”, πράγμα που σημαίνει ότι τα εμπορευματοκιβώτια της Maersk που μεταφέρονταν στο λιμάνι μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις της MSC στην Αμβέρσα.
Επίσης, το 2017, η θυγατρική εταιρεία της Maersk APM Terminal αποχώρησε από το Zeebrugge, πουλώντας το μερίδιό της στην Cosco. Η παρούσα συμφωνία ανάμεσα σε CSP – Cosco επιβεβαιώνει ότι ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός αποκτά πλέον τον έλεγχο των εν λόγω βελγικών λιμενικών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με τον Zhang Wei, αντιπρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Cosco Shipping Ports, «Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους επιλέξαμε το Zeebrugge ως το πρώτο μας λιμάνι στην Βορειοδυτική Ευρώπη -με την προνομιακή του θέση και το βάθος του νερού- παρέχει ιδανικές συνθήκες για πολύ μεγάλα πλοία.
Σκοπεύουμε όχι μόνο να αναπτύξουμε το CSP Zeebrugge σε ναυτιλιακό σταυροδρόμι, αλλά και σε πλατφόρμα ultra-logistics που θα εξυπηρετεί την ηπειρωτική Ευρώπη και τα βρετανικά νησιά.
Υπό αυτό το σχεδιασμό, θα συνεργαστούμε στενά με το λιμάνι του Zeebrugge στη θαλάσσια εφοδιαστική ζώνη (Maritime Logistic Zone).
Επιπλέον, είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε την CMA ως συνεργάτη μας. Με τη συνεργασία της CMA είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε όχι μόνο να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας ,αλλά και να πετύχουμε οικονομικές ευκαιρίες που προκύπτουν γύρω από το λιμάνι του Zeebrugge».
Απ’ την πλευρά του ο Joachim Coens, διευθύνων σύμβουλος του Λιμένα του Zeebrugge, δήλωσε ότι «Το λιμάνι του Zeebrugge παρέχει ευνοϊκές συνθήκες για τον ελλιμενισμό πολύ μεγάλο πλοίων. Τοποθετημένο στην εξωτερική πλευρά του λιμένα με ισχυρή υποδομή, το CSP Zeebrugge είναι άρτια εξοπλισμένο για να παρέχει αποτελεσματικές υπηρεσίες σε ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ το προσωπικό του είναι πρόθυμο να υποστηρίξει το νέο κεφάλαιο ανάπτυξης.
Επιπλέον, μια από τις στρατηγικές μας είναι να προσεγγίσουμε άλλες αγορές και να αναπτύξουμε την εφοδιαστική της ενδοχώρας. Θα επικεντρωθούμε σε αυτές τις ευκαιρίες και θα αναπτύξουμε ένα ολοκληρωμένο διατροπικό (intermodal) δίκτυο».
Τέλος, ως ο δεύτερος μεγαλύτερος λιμένας στο Βέλγιο, το λιμάνι του Zeebrugge βρίσκεται κοντά στο Αμβούργο και τη Χάβρη, και σε μικρή απόσταση από τη Μεγάλη Βρετανία.
Το CSP Zeebrugge αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο στην περιοχή, καθώς διαθέτει καλό δίκτυο οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων με όλες τις χώρες της ηπειρωτικής Ευρώπης και με άλλα λιμάνια της Βορειοδυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Επιπλέον, είναι ένα φυσικό λιμάνι βαθέων υδάτων και βρίσκεται σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες των μεγάλων πλοίων. Τέλος, αποτελεί τον πρώτο τερματικό σταθμό στη Βορειοδυτική Ευρώπη, στον οποίο η Cosco κατέχει ποσοστό συμμετοχής.