«Σταγόνα στον ωκεανό». Κατά 0,2% μειώθηκαν οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια έπειτα από 22 εβδομάδες συνεχόμενης ανόδου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ο Δείκτης Drewry World Container Index (WCI) μειώθηκε κατά 0,2% για την εβδομάδα που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, καθώς διαμορφώθηκε στα 10.360,87 δολάρια ανά teu, παραμένοντας περίπου 291,8% υψηλότερος από ό, τι ένα χρόνο νωρίτερα!
Η οριακή συνολική μείωση των ναύλων, από εβδομάδα σε εβδομάδα, προήλθε από το εμπόριο transpacific, με τη γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες να μειώνεται κατά 2%, στα 12.172 δολάρια ανά teu, το οποίο παραμένει αυξημένο κατά 198% σε ετήσια βάση.
Αντίστοιχα, το backhaul LA – Shanghai σημείωσε μείωση 1% την περασμένη εβδομάδα, στα 1.383 δολάρια ανά teu.
«Ο Drewry αναμένει ότι τα ναύλα θα παραμείνουν σταθερά την επόμενη εβδομάδα», σημείωσαν αναλυτές.
Η σταθεροποίηση συμπίπτει χρονικά με την ανακοίνωση της CMA CGM ότι θα δεν θα προχωρήσει σε άλλες αυξήσεις μέχρι την 1η Φεβρουαρίου του επόμενου έτους.
«Φέτος διαπιστώσαμε μια μοναδική διαταραχή από τον Covid-19, τη συμφόρηση στα λιμάνια, τη μεγάλη ζήτηση και τη μεγιστοποιημένης ικανότητας, και αυτό έχει πυροδοτήσει τα ποσοστά ρεκόρ», συμπληρώνουν αναλυτές.
«Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται υπό τεράστια πίεση και οι “απελπισμένοι” μεταφορείς δεν έχουν άλλη επιλογή από το να πληρώσουν για να εξασφαλίσουν παραδόσεις, ή τουλάχιστον να προσπαθήσουν, πριν από τις βασικές περιόδους συναλλαγών, όπως τα Χριστούγεννα. Είναι μια τρελή αγορά εκεί έξω», επισημαίνουν.