Στην 8η θέση των μεγαλύτερων εμπορευματικών λιμένων της Ευρώπης παρέμεινε, το 2016, ο Πειραιάς, διακινώντας 3,67 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Στην 1η θέση της κατάταξης παρέμεινε το Ρότερνταμ (12,3 εκατ.), στην 2η η Αμβέρσα (10,03) και στην 3η το Αμβούργο (8,9 εκατ.).
Ωστόσο, ο Πειραιάς, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε το PortEconomics, σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τη περίοδο 2007 – 2016, ήτοι 167,7%.
Ειδικότερα, το 2016 η «ΣΕΠ», που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, διακίνησε 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,03 εκατ. το 2015, ήτοι αύξηση 14,4%.
Αντίθετα, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ σημείωσε σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη του προβλήτα Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό, στην Τουρκία (ASYAPORT).
Πιο συγκεκριμένα, παρά την σημαντική αύξηση της τάξης του 26% στο εγχώριο φορτίο (από 49.275 σε 61.980 TEU’s), το συνολικό υπό διαμετακόμιση εμπορευματικό έργο του τερματικού σταθμού μειώθηκε από περίπου 255.581 TEU’s το 2015, σε 203.658 TEU’s το 2016.