Τα μεγαλόπνοα επενδυτικά σχέδια της Cosco στον Πειραιά δεν αφορούν μόνο στην διάνοιξη νέων εμπορικών δρόμων προς τη Δύση.
Έχουν και πολιτικό υπόβαθρο μετά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ και Κίνας, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt και αναδημοσιεύει η DW.
Ο ανταποκριτής τη οικονομικής επιθεώρησης του Ντίσελντορφ περιγράφει πολύ αναλυτικά τα μεγαλόπνοα σχέδια του, Φου Τσενγκ Κούι, διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ για τον Πειραιά, που ήδη θεωρείται ως το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης, με 16 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Συγκρίνει μάλιστα την εμπορική κίνηση του 2008 με τη σημερινή. «Τότε γινόταν διακίνηση 434.000 κοντέινερ, πέρυσι ήταν 4,15 εκατ., δέκα φορές περισσότερα. Ο Πειραιάς είναι το λιμάνι με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως», υπογραμμίζει.
«Διαφάνεια, συνεργασία, δικαιοσύνη»
Το δημοσίευμα φωτίζει και μιαν άλλη πτυχή. «Ο εμπορικός πόλεμος που έχει κηρύξει ο άνδρας στον Λευκό Οίκο εναντίον της Κίνας, δίνει στο συγκεκριμένο πρότζεκτ βαρύνουσα σημασία.
Οι Κινέζοι το γνωρίζουν, γι αυτό και ενδιαφέρονται να παρουσιάσουν τη δραστηριότητά τους στον Πειραιά μέσα σε ένα όσο το δυνατόν πιο ευνοϊκό πλαίσιο.
Ο Φου Τσενγκ Κούι κάνει λόγο για διαφάνεια, συνεργασία και δικαιοσύνη, για προστασία του περιβάλλοντος και κοινωνικές δεσμεύσεις που θέλει να υλοποιήσει η επιχείρησή του.
Η Cosco σύμφωνα με το συμβόλαιο πρόκειται να επενδύσει μέχρι το 2026 επιπλέον 300 εκ. ευρώ σε έργα επέκτασης του λιμανιού.
Ήδη από του χρόνου, ο Πειραιάς θα μπορεί να εξυπηρετεί παράλληλα πέντε από τα μεγαλύτερα καράβια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με 6,2 εκατ. τόνους μονάδων κοντέινερ (TEU) ετησίως. Κανένα άλλο λιμάνι στη Μεσόγειο δεν διαθέτει τέτοια δυνατότητα», επισημαίνει η εφημερίδα.
Σε άλλο σημείο του άρθρου γίνεται αναφορά στα επιτυχημένα οικονομικά αποτελέσματα της κινεζικής εταιρείας.
«Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η COSCO τριπλασίασε το καθαρό κέρδος κατά 4,4% σε σχέση με πέρυσι, ποσό γύρω στα 13,3 εκ. ευρώ…. και οι επενδύσεις συνεχίζονται για να ξεπεράσει ο Πειραιάς, το 2019, τους ανταγωνιστές του, τα λιμάνια Βαλένθια και Αλχεθίρας και να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου».
«Κατέκτησαν τις καρδιές πολλών Ελλήνων»
Το λιμάνι του Πειραιά προσλαμβάνει τεράστια σημασία για την Κίνα -και πολιτικά. «Επί μήνες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ περιμένει την άδεια για το νέο σχέδιό του από το υπουργείο Ναυτιλίας», αναφέρει.
«Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν νέο τερματικό για κρουαζιερόπλοια, την ανέγερση τεσσάρων ξενοδοχείων και ενός εμπορικού κέντρου στην περιοχή του λιμανιού.
Τα σχέδια είναι έτοιμα, αλλά δεν υπάρχει ακόμη η άδεια. Η καθυστέρηση έχει πολιτικό υπόβαθρο», ισχυρίζεται ο δημοσιογράφος, υπενθυμίζοντας τον άλλοτε φανατικό αγώνα εναντίον του έργου από τον Αλέξη Τσίπρα, που όταν ήταν επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης το αποκαλούσε λιμάνι της αγωνίας.