Εξετάζεται η αύξηση των πλοίων υπό την ελληνική σημαία δήλωσε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 989», ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής
Ο ίδιος τόνισε ότι παράλληλα θεσμοθετούνται οι σταθμοί LNG μέσω της κατάθεση τροπολογίας για την δημιουργία σταθμών LNG, όπου θα αποθηκεύεται το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο, θα αεριοποιείται και θα μεταφέρεται με αγωγούς στο δίκτυο.
Όπως είπε, ο πρώτος σταθμός του είδους του θα γίνει στην Αλεξανδρούπολη και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν ακόμα 4-5 ανάλογοι σταθμοί σε άλλα λιμάνια, κάτι που σημαίνει σε πρώτη φάση νέες θέσεις εργασίας.
Σημείωσε επίσης την κατά 20% αύξηση εισροής του ναυτιλιακού συναλλάγματος για το α’ τετράμηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, βάσει των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδας.
Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο είπε ότι κάθε χρόνο από 1/1/2019, οπότε θα αρχίσει η κανονική εφαρμογή του, θα διατίθενται περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ από τον προϋπολογισμό.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει τεθεί σε ισχύ πιλοτικά, μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ δημιουργείται και Παρατηρητήριο, που θα ελέγχει κατά πόσο τα χρήματα θα διατίθενται στους νησιώτες, όπως προβλέπει ο νόμος.
Για τις ανελκύσεις των ναυαγίων ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι θα γίνουν χωρίς να επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο, ενώ τα επικίνδυνα και επιβλαβή εγκαταλειμμένα πλοία, θα απομακρυνθούν από τον Κόλπο της Ελευσίνας, γιατί η παραμονή τους εκεί κρίνεται επικίνδυνη.
Πρόσθεσε ότι για πρώτη φορά ασφαλιστική εταιρεία υποχρεώθηκε σε ανέλκυση με την περίπτωση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς και ότι η απορρύπανση του Σαρωνικού αποτελεί πλέον διεθνές πρότυπο.
Σε ό,τι αφορά την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι είναι σε εξέλιξη συνομιλίες με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και άλλους παράγοντες και ότι θα επιχειρήσει να γίνει μια τομή στην ελληνική ναυτιλία, ώστε να βρεθεί τρόπος να αλλάξει η σύνθεση των πληρωμάτων και να γίνει πιο ελκτική η ελληνική σημαία.