Υπάρχει έλλειψη εθνικού σχεδίου για την κρουαζιέρα, υποστήριξε ο COO της Celestyal Cruises Γιώργος Κουμπενάς, στην ημερίδα που διοργάνωσε το theseanation.gr για την κρουαζιέρα.
«Πρέπει να αποφασίσουμε εάν θέλουμε μεγάλα ή μικρά κρουαζιερόπλοια. Επίσης, είναι αναγκαίες οι βελτιώσεις σε υποδομές και η ενίσχυση σε προσωπικό νευραλγικών υπηρεσιών», ανέφερε ο κ. Κουμπενάς, συμπληρώνοντας ότι «δεν γίνεται κάθε νησί / λιμάνι να χαράσσει τη δική του στρατηγική για την κρουαζιέρα, απαιτείται ενιαίος σχεδιασμός, καθώς παρατηρείται έλλειψη εθνικού σχεδίου».
Ο COO της Celestyal Cruises ανέλυσε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ελληνικών λιμένων, παραθέτοντας τις ακόλουθες παρατηρήσεις:
-Λιμάνια στην πλειοψηφία τους κατάλληλα για μικρού και μεσαίου μεγέθους πλοία.
-Ελλείψεις σε εγκαταστάσεις και υποδομές.
-Υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων και φαινόμενα κορεσμού σε λιμάνια και πόλεις.
-Αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω ελλείψεων σε προσωπικό νευραλγικών υπηρεσιών.
-Μικρά νησιά/κοινωνίες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στη γιγάντωση των πλοίων.
-Η προσέλκυση μικρών και μεσαίων πλοίων μπορεί να επιτευχθεί με έργα σχετικά χαμηλού κόστους. Η εξυπηρέτηση όμως μεγάλων πλοίων απαιτεί έργα υψηλού κόστους και μεγάλο χρόνο υλοποίησης και πρέπει προσεκτικά να εξεταστεί η καταλληλότητα των προορισμών.
-Στους περισσότερους προορισμούς παρ’ όλο που ο κορεσμός είναι εμφανής δεν ακολουθείται αφαιρετική πολιτική, με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων. Αυτό δυνητικά θα προκαλέσει την αντίδραση των τοπικών κοινωνιών.
-Η υποστελέχωση νευραλγικών υπηρεσιών όπως υπηρεσία διαβατηρίων, πλοηγική υπηρεσία, τελωνεία ή μουσεία προκαλούν προβλήματα και αρνητικά σχόλια και οδηγούν σε απώλεια εσόδων.
-Θα πρέπει να λαμβάνεται απόφαση για το είδος της επιθυμητής ανάπτυξης προτού γίνουν επενδύσεις.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με μετρήσεις της Celestyal, η εταιρεία διαθέτει το 70% Celestyal Cruises του homeporting στην Ελλάδα, ξεπερνώντας εφέτος τους 100.000 επιβάτες, ενώ για το 2019 η εκτίμηση είναι για 130.000.