Επέστρεψαν τα πρώτα «χαμόγελα» στο λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα, στη ΣΕΠ (PCT) που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, καθώς ανακόπηκε η πτώση στα εμπορευματοκιβώτια, έπειτα από 6 μήνες.
Μετά τον Μάρτιο (-15,4%), τον Απρίλιο (-2,6%), τον Μάιο (-5,8%), τον Ιούνιο (-19,5%), τον Ιούλιο (-6,2%) και τον Αύγουστο (-9,8%), η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αυξήθηκε κατά 4,5% τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η China Cosco Shipping Ports, η διακίνηση στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθε τον Σεπτέμβριο στις 438,2 χιλ. έναντι 419,3 χιλ. πέρσι, σημειώνοντας άνοδο 4,5%.
Σε επίπεδο 9μηνου, η ΣΕΠ διακίνησε 3,696 εκατ. «κουτιά», έναντι 3,912 πέρσι, σημειώνοντας πτώση 5,5% έναντι 6,7% στο 8μηνο.
Αντίθετα, μεγάλη αύξηση, τουλάχιστον το πρώτο 6μηνο του έτους, παρουσίασε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ.
Η κίνηση, κατά το 1ο μισό του 2020, έφτασε τα 284.956 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 44,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Η αύξηση οφείλεται στην αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης από 146.864 TEUs σε 235.738 (60,5%), παρά την ελαφρά μείωση του εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) κατά 1,2% (από 49.805 TEUs σε 49.218).
Όπως επισημαίνει ο ΟΛΠ, «η συνολική αύξηση στους όγκους φορτίου είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. που υποστηρίζει μια πιο αποτελεσματική χρήση των υποδομών, με σύμπραξη μεταξύ των τερματικών του Πειραιά».
Συνολικά, στα 38 container terminal που διαθέτει συμμετοχή η Cosco Shipping Ports, τον Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε μείωση 0,2% (αύξηση σημειώθηκε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο) και στο 9μηνο μείωση 1,9%, η οποία – μήνα με το μήνα – μετριάζεται.
Β. Βεγ.