Χωρίς δυναµική ανόδου συνεχίζει ο δείκτης BDI, ο οποίος έχει «πιάσει λιµάνι» περί των 600 µονάδων τις τελευταίες ηµέρες, δηλαδή στα ίδια επίπεδα µε την αντίστοιχη περίοδο του 2015, σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas.
“Αναµένουµε να δούµε αν, όπως αναφέραµε στην προηγούµενη µας ανασκόπηση, στα µέσα Ιουνίου θα αρχίσει να δείχνει κάποια σηµάδια ανόδου, όπως έκανε και το 2015, η οποία όµως ήταν βραχείας διάρκειας, καθώς κράτησε για περίπου ενάµιση µήνα.
Όπως πολλές φορές έχουµε επισηµάνει, βάσει των θεµελιωδών µεγεθών, εκτιµούµε πως η αγορά θα κυµανθεί σε χαµηλά επίπεδα στο σύνολο του 2016 και, τολµώντας µία λίγο πιο µακροπρόθεσµη πρόβλεψη, όπως όλα δείχνουν και τους πρώτους µήνες του 2017, η αγορά θα ακολουθήσει το ίδιο χαµηλό µοτίβο.
Πλησιάζοντας στο κλείσιµο του πρώτου µισού του έτους και δεδοµένης της κατάστασης, όλο και πληθαίνουν οι φωνές ότι η βελτίωση της αγοράς θα επέλθει από το 2018 και µετά, αλλά θεωρούµε ότι είναι ακόµη νωρίς να «βλέπουµε» τόσο µακριά, χωρίς όµως αυτό να σηµαίνει ότι ένα τέτοιο σενάριο φαντάζει εξωπραγµατικό.
Η Drewry, σε πρόσφατη εκτίµηση της, ανακοίνωσε ότι ο µέσος όρος ηµερησίων εσόδων για το σύνολο του 2016 θα κλείσει σε χαµηλότερα επίπεδα από το 2015, εκτίµηση η οποία όντως µπορεί να επαληθευθεί, καθώς αν εξετάσουµε την πορεία του BDI, ο µέσος όρος του 2015 ήταν 711 µονάδες, ενώ ο µέχρι στιγµής µέσος όρος για το 2016 είναι στις 460 µονάδες.
Απόρροια της συνεχιζόµενης αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηµατοδότησης από τον τραπεζικό κλάδο, καθώς αρκετές τράπεζες προσπαθούν να µειώσουν την δανειακή τους έκθεση στη ναυτιλία, ενώ κάποιες άλλες έχουν βγει εντελώς από τον κλάδο.
Στην παρούσα φάση το κύριο αντικείµενο των τραπεζών είναι η εξέταση εξυπηρέτησης των υπαρχόντων δανείων και η αναδιάρθρωση τους σε συνεννόηση µε τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, όπου αυτό είναι δυνατόν να γίνει.
Όλο αυτό το διάστηµα έχουµε βιώσει περιπτώσεις εταιρειών, όπου όντως έχουν έρθει σε συµφωνία µε τις τράπεζες για αναδιάρθρωση των δανειακών τους υποχρεώσεων, αλλά ταυτόχρονα έχουµε δει και εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει σε πτώχευση, καθώς δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν µία τέτοιου είδους συµφωνία.
Παράλληλα, έχουµε αντιµετωπίσει και το φαινόµενο, όπου εισηγµένες εταιρείες έχουν βγει από το χρηµατιστήριο (De-Listing) – τις τελευταίες εβδοµάδες 2 ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν από το Χρηµατιστήριο του Λονδίνου – σε µία προσπάθεια περικοπής εξόδων, καθώς το κόστος για µία εταιρεία να είναι εισηγµένη στο Χρηµατιστήριο είναι αρκετά σηµαντικό”, αναφέρει ο οίκος.