Ο ναπολιτάνικος όμιλος Grimaldi αξιολογεί, επί του παρόντος, επένδυση ύψους 500 εκατ. ευρώ για τη φινλανδική θυγατρική του Finnlines.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η επένδυση αφορά την παραγγελία τριών νέων πλοίων ro-pax, που θα τροφοδοτούνται από κινητήρες μεθανόλης, ενώ θα μπορούν επίσης να λειτουργούν με άλλα καύσιμα.
Τα εν λόγω πλοία ή αλλιώς «πλοία πολλαπλών καυσίμων» αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία στις αρχές του 2028 και μέσω αυτής της επένδυσης σε “πράσινα” πλοία, «η Finnlines θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους πελάτες της με τον πιο βιώσιμο τρόπο».
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει ανανεώσει τον στόλο της με τρία μεγάλα υβριδικά πλοία Finneco ro-ro και δύο μεγάλα υβριδικά πλοία Ro-pax Superstar, ενώ έχει πλέον ολοκληρώσει το πρόγραμμα “πράσινων” επενδύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ.
«Εκμεταλλευόμενοι τις οικονομίες κλίμακας του στόλου και αξιοποιώντας τις πρόσφατες πωλήσεις πλοίων, η Finnlines μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητά της και, μέσω των νέων δρομολογίων της εκτός Φινλανδίας, να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης», τονίζει η εταιρεία.
Η εν λόγω ανακοίνωση περιλαμβάνεται στην ετήσια έκθεση αποτελεσμάτων της ναυτιλιακής εταιρείας που, από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024, παρουσίασε έσοδα 699,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3% έναντι 680,7 εκατ. το 2023. Το EBITDA ανήλθε σε 162 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένο έναντι 166,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.
Οι όγκοι μεταφερόμενου φορτίου από τη Finnlines, το 2024, ανήλθαν περίπου στις 782.000 μονάδες cargo (710 μονάδες το 2023), 85.000 αυτοκίνητα (156.000 αυτοκίνητα) εξαιρουμένων των επιβατικών και 1.234 χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων μη μετρήσιμων σε μονάδες (1.344 χιλιάδες τόνοι). Επιπλέον, μεταφέρθηκαν περίπου 936.000 ιδιωτικοί και εμπορικοί επιβάτες (695.000).
Η θυγατρική του ομίλου Grimaldi, στην έκθεσή της για το 2024, εξηγεί ότι η Finnlines έχει αναπτύξει κυρίως τα νέα της δρομολόγια εκτός Φινλανδίας τα τελευταία χρόνια για να μειώσει την εξάρτησή της αποκλειστικά από τη φινλανδική αγορά.
Μάλιστα, το 2022, η Finnlines ξεκίνησε μια υπηρεσία μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Rosslare (Ιρλανδία) και Zeebrügge (Βέλγιο).
Η ζήτηση για άμεσες και τακτικές εμπορευματικές υπηρεσίες από την Ιρλανδία προς την ηπειρωτική Ευρώπη έχει αυξηθεί μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ. Τον Απρίλιο του 2024, εγκαινίασε εμπορευματική και επιβατική γραμμή μεταξύ του Μάλμε (Σουηδία) και του Świnoujście (Πολωνία).