Άνοδος του τζίρου κατά 11,1% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων σημειώθηκε την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, το εν λόγω ποσοστό αποτελεί την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, αποτυπώνοντας ένα νέο γύρο «στοκαρίσματος» τροφίμων αλλά και προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής από τους καταναλωτές υπό τον φόβο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους διαμορφώθηκε στο 9%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η IRI, την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου (αυτή που τελείωσε στις 1 Νοεμβρίου 2020) σημειώθηκε αύξηση τζίρου 11,1% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 127,97 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 3 Νοεμβρίου 2019) που ήταν 115,18 εκατ. ευρώ.
Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,6% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 9,7%.
Την εβδομάδα του έληξε την 1η Νοεμβρίου, σύμφωνα με την IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 11%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (11,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,8%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,2%).
Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,6% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 9,7%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,2% εμφάνισαν ανάπτυξη 3,7%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,3% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 15,7%.
Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 16,3%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,7% ανάπτυξη 18% και η Κρήτη με μερίδιο 6% εμφάνισε ανάπτυξη 11,9%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 22,8%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 9,9%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 8,5% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9%.