Σε αύξηση προσωπικού θα προχωρήσει, το 2018, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό εταιρειών που επιχειρούν στην εγχώρια αγορά, οι οποίες έλαβαν μέρος στην ετήσια έρευνα της Mercer για τις αμοιβές και τις παροχές στην ελληνική αγορά το 2017.
Συγκεκριμένα, το 26% των εταιρειών δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού του, το 2018, ενώ το 66% θα παραμείνει στα ίδια ποσοστά.
Αναφορικά με το τρέχον έτος, το 35% των εταιρειών δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσα στο 2017, το 55% ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και ένα 10% ότι θα προχωρήσει σε μειώσεις.
Όπως σημειώνεται στο πλαίσιο της αυξανόμενης επιρροής του Gig-Economy και της πρωταγωνιστικής πορείας του κλάδου των νέων τεχνολογιών, ακόμα και στην Ελλάδα των δυσκολιών και των αντιξοοτήτων, το 65% των εταιρειών Υψηλής Τεχνολογίας θα αυξήσει το εργατικό του δυναμικό το 2017, αποτελώντας την ατμομηχανή στην ενίσχυση των προσλήψεων.
Άνοδος και στις αποδοχές
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας αποδοχών της Ελλάδας για το 2017, το 62% των εταιρειών στην Ελλάδα προχώρησε σε αύξηση μισθού κατά 1,7%.
Συνολικά οι μεγάλες εταιρείες στρέφονται σε συγκρατημένες αυξήσεις βασικών μισθών, δίνοντας την ίδια στιγμή μεγαλύτερη έμφαση στα μακροπρόθεσμα πλάνα bonus για τα στελέχη διοίκησης, καθώς παρατηρείται μια αύξηση 9% αντίστοιχα στο ποσοστό του μακροπρόθεσμου bonus συναρτήσει του συνολικού πακέτου αποδοχών.
Ο “γρίφος” των παροχών
Με βάση τα αποτελέσματα της Έρευνας Αποδοχών της Mercer, για το 2017, το ποσοστό των παροχών σε είδος κυμαίνεται από το 6% του συνολικού πακέτου αποδοχών, στα χαμηλότερα επίπεδα του προσωπικού, και φτάνει έως το 14%,στα διοικητικά στελέχη.
Οι παροχές σε είδος, ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο των εταιρειών να ανταμείβουν τους υπαλλήλους τους πέραν των βασικών χρηματικών αποδοχών, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα αναφορικά με τις φορολογικές επιβαρύνσεις που πλέον τις επηρεάζουν, δημιουργώντας σοβαρά αμφιβολίες για το κατά πόσον τελικά αποτελούν όφελος για τον εργαζόμενο.
Συγκεκριμένα, η αλλαγή φορολογικής νομοθεσίας στα εταιρικά αυτοκίνητα έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις επιλογές των στελεχών και σύνθετους προβληματισμούς στα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού, που καλούνται να λύσουν ένα διαφορετικό γρίφο που επηρεάζει τόσο οικονομικά όσο και ψυχολογικά το προσωπικό τους.
Βάσει της Έρευνας Αποδοχών της Mercer για το 2017, το 15% των εταιρειών προτίθεται να καλύψει την επιπλέον φορολόγηση που προκύπτει στα στελέχη διοίκησης, ενώ πολλές εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αναμόρφωση της πολιτικής των εταιρικών αυτοκινήτων, δίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία επιλογών στους δικαιούχους (αυτοκίνητο χαμηλότερου κυβισμού, επίδομα αυτοκινήτου και επέκταση χρόνου μίσθωσης).
Τέλος, καθώς η φορολόγηση έχει επιβαρύνει το σύνολο των παροχών, πολλές μεγάλες εταιρείες εξετάζουν τη λογική των Ευέλικτων Πακέτων Παροχών, όπου ο εργαζόμενος θα είναι σε θέση να διαμορφώνει ο ίδιος τη σύνθεση του πακέτου παροχών του σύμφωνα με τις ανάγκες του.