Ύστερα από πάμπολλες και πολυετείς δικαστικές περιπέτειες, η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε, στις 4 Αυγούστου, τη σύμβαση για την κατασκευή της υποδομής του τμήματος Ψαθόπυργος – Ρίο με την ιταλική GD Infrastrutture.
Η προσφορά της ιταλικής εταιρείας ανέρχεται στα 96,04 εκατ. και ο χρόνος ολοκλήρωσης στους 36 μήνες, δηλαδή 3 χρόνια.
Το έργο, το οποίο διεκδικούσε η «Πόρτο Καρράς», συρόταν για αρκετά χρόνια στις δικαστικές αίθουσες, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου – Πατρών.
Η ταυτότητα του έργου
Το παρόν έργο αποτελεί τη συνέχεια της ήδη μελετημένης και κατασκευασμένης νέας γραμμής Αθηνών-Κορίνθου.
Το τμήμα, μήκους περίπου 10,5 km, αρχίζει από τα Αραχωβίτικα (ΧΘ 113+000), καταλήγοντας στη ΧΘ 123+500 στην περιοχή του Ρίου.
Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.
Το φυσικό αντικείμενο
-Την κατασκευή της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πάτρας από ΧΘ 113+000 έως τη ΧΘ 123+500, περίπου. Την κατασκευή ή/ και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, το οποίο ακολουθεί παράλληλα, ανάντη ή/ και κατάντη τη ΝΣΓ αποκαθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ οικισμών και των παράπλευρων ιδιοκτησιών.
-Την κατασκευή του συνόλου των απαιτουμένων υδραυλικών έργων για την προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής.
-Την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών (ΣΓ).
-α) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Αγίου Βασιλείου, από τη ΧΘ 115+879,802 έως τη ΧΘ 116+505,777 και
β) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Ρίου από τη Χ.Θ. 119+718,60 έως τη Χ.Θ. 120+110,80.
-Την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των παράπλευρων και κάθετων οδών.