Να παρουσιάσει επιχειρησιακό πλάνο, μελέτη βιωσιμότητας, χρονοδιάγραμμα, προϋπολογισμό και πηγές χρηματοδότησης για τα Εμπορευματικά Κέντρα στη Θεσσαλία καλεί την ΓΑΙΟΣΕ, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.
Παράλληλα, ζητεί συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και τη διοίκηση της ΓΑΙΟΣΕ, επισημαίνοντας πως «οι δηλώσεις και οι χειρισμοί που έγιναν το τελευταίο χρονικό διάστημα, απουσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν ενεργοποιήσει φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού».
Εξέφρασε δε, φόβους, πως αν δεν δοθούν επειγόντως οι κατάλληλες διευκρινίσεις, το θέμα θα καταστεί τοξικό.
«Το Εμπορευματικό Κέντρο από μία πολλά υποσχόμενη ιδέα κατέληξε να είναι μια ιδέα που υπόσχεται πολλά», επισημαίνει χαρακτηριστικά σε επιστολή του ο κ. Κ. Αγοραστός και υπογραμμίζει:
«οι δηλώσεις και οι χειρισμοί που έγιναν το τελευταίο χρονικό διάστημα, απουσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν ενεργοποιήσει φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού και πολύ φοβάμαι πως αν δεν δοθούν επειγόντως οι κατάλληλες διευκρινίσεις, θα καταστεί τοξικό».
Ως εκ τούτου και μετά την ανακοίνωση της ΓΑΙΑΟΣΕ της 6ης Ιουλίου, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ζητεί να πληροφορηθεί το σχεδιασμό του Υπουργείου και της ΓΑΙΑΟΣΕ για:
-«Πώς θα υλοποιηθούν τα δύο σχέδια;
-Ποιο είναι το επιχειρησιακό πλάνο και ποια η μελέτη βιωσιμότητας;
-Υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και λειτουργίας των Εμπορευματικών Κέντρων;
-Ποιος είναι ο προϋπολογισμός και ποιες οι πηγές χρηματοδότησης;
-Έχει διερευνηθεί το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής κοινότητας;
-Τι εννοεί συγκεκριμένα η ΓΑΙΑΟΣΕ ως Εμπορευματικό Σταθμό στη Λάρισα και τι εννοεί ως Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλίας στο Βελεστίνο, χωροθετημένο από το περιφερειακό χωροταξικό πλαίσιο του 2003;»
Όσον αφορά την τελευταία ανακοίνωση της ΓΑΙΑΟΣΕ, ο κ. Κ. Αγοραστός ξεκαθαρίζει: «Η συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι δεδομένη. Άλλωστε, η Περιφέρεια είναι αυτή που χρηματοδοτεί με 55 εκατ. ευρώ την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου, η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι αυτή που χρηματοδότησε την κατασκευή ισόπεδων και ανισόπεδων διαβάσεων στη Θεσσαλία και γενικότερα έχει αποδείξει κατ’ επανάληψη στην πράξη ότι στηρίζει το σιδηρόδρομο ως οικολογικό, ασφαλή και οικονομικό μέσο μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων».