Μετά το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 45 εκατ. ευρώ, αναμένεται η έλευση των Ιταλών της FS για την υπογραφή της.
Μετέπειτα, οι Ιταλοί, μαζί με Έλληνες αξιωματούχους, θα μεταβούν στις Βρυξέλλες για το σβήσιμο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ύψους άνω των 700 εκατ.
Τα ανωτέρω βήματα ίσως ολοκληρωθούν σε διάστημα 3 μηνών, οπότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσει στον έλεγχο των Ιταλών.
Η τελική απόφαση του Ελεγκτικού καθυστέρησε, αφού στην πρώτη, εάν και είχε γνωμοδοτήσει θετικά, έθετε 8 επιπρόσθετους όρους. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αίτηση ανάκλησης, ώστε να μην διαφοροποιηθεί η αρχική σύμβαση πώλησης, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό.
Η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο εξωστρέφειας του ομίλου της FS, ο οποίος έχει σαν στόχο την άντληση εσόδων 26% από το εξωτερικό, έναντι 13% σήμερα.
Τέλος, πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί φιλοδοξούν να αποκτήσουν την ΕΕΣΣΤΥ (οι προσφορές έχουν μετατεθεί στις 30 Ιανουαρίου) και μελλοντικά, την ΣΤΑΣΥ, εάν το υπερΤαμείο αποφασίσει την αποκρατικοποίησή της.
Οικονομικά μεγέθη ΤΡΑΙΝΟΣΕ 9μηνου
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία 9μηνου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 45,5 εκατ. (δεν συμπεριλαμβάνεται η αποζημίωση των άγονων γραμμών), εκ των οποίων τα 36 εκατ. προήλθαν από τους επιβάτες και τα 9,5 εκατ. από τα εμπορεύματα.
Σε επίπεδο τελικού αποτελέσματος, τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τις 300.000 ευρώ. Σε μεγάλο βαθμό, πάντως, η κερδοφορία οφείλεται στις χαμηλές τιμές των καυσίμων.
Οι προοπτικές
Σε επιχειρησιακό επίπεδο και δη, στις εμπορευματικές μεταφορές, η συμφωνία με την Cosco για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, από το Ικόνιο προς την Κεντρική Ευρώπη, εξελίσσεται εύρυθμα και μάλιστα, «επέστρεψε» η Sony.
Η Sony είχε διακόψει τη μεταφορά των προϊόντων της μέσω του σιδηροδρόμου, λόγω του αποκλεισμού της Ειδομένης.
Ξέχωρα από την Cosco, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΕΚΟ για τη μεταφορά καυσίμων σε Σκόπια και Βουλγαρία.
Αντίστοιχα, στο τομέα των επιβατικών μεταφορών, η εταιρεία προσδοκά άνοδο της κίνησης από την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον Πειραιά και στον σταθμό Λαρίσης, συνδέοντας λιμάνι – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», με ηλεκτροκίνητα τρένα.