Ο σιδηρόδρομος, παρά τις όποιες παθογένειές του, με αποκορύφωμα τη μη τήρηση των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται, όχι στις επιβατικές μεταφορές (η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ουσιαστικά η μοναδική εταιρεία, η ΣΤΑΣΥ την ανταγωνίζεται σε ένα μικρό τμήμα του αστικού δικτύου), αλλά στις εμπορευματικές μεταφορές, όπου εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται η Rail Cargo Logistics Goldair, με την αγορά να αναμένει τις επόμενες κινήσεις της PEARL και της GFR.
H PEARL, η οποία – επί του παρόντος αποτελεί διαμεταφορέα εμπορευμάτων και συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – επιμελήθηκε ένα video, το οποίο δείχνει τη μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμένα του Ικονίου προς τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.
H ανάπτυξη της PEARL είναι αξιοσημείωτη τα τελευταία χρόνια και σχετίζεται άμεσα με τις επιδόσεις του λιμένα Πειραιά.
Είναι ενδεικτικό ότι ο κύκλος εργασιών της PEARL ανήλθε, το 2019, στα 38,25 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 60,98% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (23,76 εκατ. ευρώ).