Μέχρι τον Απρίλιο εκτιμάται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού έργου Κιάτο – Ροδοδάφνη, μήκους 72 χλμ. Σε αντίθετη περίπτωση, ελλοχεύει – περισσότερο από ποτέ – ο κίνδυνος επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων. Για την εξέλιξη του έργου, η ΕΡΓΟΣΕ είχε επικοινωνία με την ΕΕ, η οποία το συγχρηματοδοτεί.
Το έργο περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.
Η ΕΡΓΟΣΕ, σε συνεργασία με τον ανάδοχο, ολοκλήρωσε την κατασκευή σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 273 εκατ., συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β’ του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Σε πρώτη φάση θα δρομολογηθούν δρομολόγια με ντιζελοκίνητα τρένα και σε μεταγενέστερη φάση, υβριδικά και ηλεκτροκίνητα τρένα.
Η ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ
Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση, από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ, το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου – Πάτρας από την έξοδο του σταθμού Κιάτου μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη).
Ειδικότερα, παραδόθηκε το σύνολο της επιδομής (σκυρογραμμή), μήκους 140 χλμ (διπλής γραμμής, των 70 χλμ κάθε μία), που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ/ώρα, διαθέτει σύγχρονο σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης, με τηλεδιοίκηση επιπέδου ασφαλείας ETCS 1 και εξυπηρετεί τους νεοκατασκευασμένους τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Η διαδικασία παράδοσης στον ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ των προαναφερομένων σταθμών και στάσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών έργων κατά μήκος της γραμμής είναι σε εξέλιξη, ενώ με την ολοκλήρωση της τηλεδιοικούμενης σηματοδότησης και την εκτέλεση δοκιμών με συρμούς που διαθέτουν σύστημα ασφαλείας ETCS, θα παραδοθεί στο ΟΣΕ το πλήρες έργο για να τεθεί σε κυκλοφορία (προβλεπόμενος χρόνος, Απρίλιος 2020).