Συνεχίζεται η άσκηση πίεσης προς όλους τους αρμόδιους φορείς για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Του Φώτη Φωτεινού
Έως και χθες το βράδυ, δεν είχε διεξαχθεί κανένα εμπορευματικό δρομολόγιο από τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, τα οποία επιζητούν την άμεση επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Χθες, εμπορευματικό δρομολόγιο διεξήγαγε η Rail Cargo Logistics Goldair από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, εξυπηρετώντας δικούς της πελάτες, ενώ στη συνέχεια, δυο δρομολόγια, στον ίδιο άξονα, διεξήγαγε και η Hellenic Train.
H Cosco και ο ΟΛΠ, που διαχειρίζονται το λιμάνι του Ικονίου, έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στον ΟΣΕ, εκδηλώνοντας το έντονο ενδιαφέρον τους για την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Αυτό, διότι από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά είναι στοιβαγμένα στο Ικόνιο και σε γειτονικές χώρες.
Αντίστοιχα, και ο ΟΛΘ δρομολογεί εμπορευματικές σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες προς τα Βαλκάνια και συγκεκριμένα, σε Σερβία και Βουλγαρία, χώρες στις οποίες έχει δημιουργήσει «χερσαία λιμάνια».
Πλέον, στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό, αλλά και στο Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες εμπορικά βαγόνια.
Τις εξελίξεις παρακολουθούν, με αγωνία, εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες έχουν στραφεί σε εναλλακτικές μεθόδους, μέσω οδικών και θαλάσσιων μεταφορών.
Οι μηχανοδηγοί ζητούν εγγυήσεις για το GSMR
Σημειώνεται ότι χθες επανεκκίνησαν τα πρώτα επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια, σε άκρως περιορισμένη κλίμακα.
Τα επιβατικά δρομολόγια που διεξάγονται από χθες αφορούν τον Προαστιακό Αθηνών και τον Προαστιακό Πάτρας, με τον μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη να επιβιβάζεται στο πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού προς την Οινόη.
«Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο. Σταδιακά, μέσα σε πέντε εβδομάδες, σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει», ανέφερε χθες το πρωί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Αντίστοιχα, για τα εμπορευματικά δρομολόγια, οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train ζητούν εγγυήσεις για την συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες, όπως των Τεμπών και του Πλαταμώνα, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί και έχει πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR.
Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 30 φορητές συσκευές GSMR και ότι το εν λόγω σύστημα έχει πιστοποιηθεί.
Το εν λόγω ζήτημα είναι κρίσιμο, καθώς εάν δοθεί το «πράσινο φως» για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, αυτό σημαίνει ότι «ανοίγει ο δρόμος» και για τις επιβατικές, δηλαδή για τα αρτηριακά δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν αυτό αποφασιστεί.