«Απόβαση» στην Ισπανία για τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος στις 25 Νοεμβρίου τροχοδρόμησε τα πρώτα τρένα που θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Μαδρίτης – Σαραγόσα – Βαρκελώνης.
Αναλυτικότερα, στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, η iryo, εταιρεία που ανήκει την Trenitalia, πραγματοποίησε το παρθενικό της δρομολόγιο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Chamartìn της Μαδρίτης προς τη Βαλένθια με ένα Frecciarossa 1000.
Αργότερα, από τις 16 Δεκεμβρίου, προγραμματίζονται πρόσθετα δρομολόγια μεταξύ Μαδρίτης, Βαλένθια και Κουένκα.
Στο παρθενικό ταξίδι συμμετείχαν οι Raquel Sánchez, υπουργός Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικής Ατζέντας της Ισπανίας, María Luisa Domínguez, πρόεδρος του ισπανικού σιδηροδρομικού διαχειριστή ADIF, Carlo Palasciano Villamagna, chief international officer και chief transformation officer του FS Group, Fabrizio Favara, chief strategy officer του FS Group, Luigi Corradi, διευθύνων σύμβουλος της Trenitalia, Carlos Bertomeu και Simone Gorini, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της iryo αντίστοιχα, καθώς και εκπρόσωποι της ιταλικής Πρεσβείας, του ιταλικού Εμπορικού Επιμελητήριο στην Ισπανία και εκπρόσωποι της ισπανικής επιχειρηματικής κοινότητας.
«Ο ερχομός των τρένων Frecciarossa στην Ισπανία και η έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων της θυγατρικής μας iryo είναι τα τελευταία βήματα, με χρονολογική σειρά, σε μια στρατηγική που “βλέπει” τον όμιλο FS να δραστηριοποιείται όλο και περισσότερο σε μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρόμων που είναι πλέον ανοιχτή στον ανταγωνισμό.
Μία από τις αποστολές του ομίλου είναι να συνεισφέρει -στην Ιταλία και την Ευρώπη- στην ενίσχυση του ρόλου του τρένου ως κατ’ εξοχήν “πράσινου” μέσου μεταφοράς και, χάρη σε αυτή την περίπτωση στη συνεργασία με ισπανικούς οργανισμούς, να προσφέρει μια συγκεκριμένη συμβολή στην κατασκευή ενός intermodal, ψηφιακού και βιώσιμου μοντέλου μεταφορών.
Σκοπεύουμε να καταστήσουμε την εμπειρία που αποκτήθηκε στην ιταλική αγορά υψηλών ταχυτήτων διαθέσιμη στην Ευρώπη και την Ισπανία, έτσι ώστε να επαναλάβουμε τα θετικά αποτελέσματα και τα μοντέλα που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένα, επίσης και κυρίως για τους ταξιδιώτες και τις περιοχές», δήλωσε ο Luigi Ferraris, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FS.
Από τις 31 Μαρτίου του 2023, η iryo θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Σεβίλλης, Μάλαγα, Αντεκέρα και Κόρδοβα και, στη συνέχεια, στις 2 Ιουνίου του 2023, θα φτάνει στο Αλικάντε και το Αλμπαθέτε χάρη στα 20 τρένα Frecciarossa 1000.
Να σημειωθεί ότι, εκτός από την Ισπανία, ο όμιλος FS είναι ήδη παρών στη Γαλλία με την Trenitalia France, στο Ηνωμένο Βασίλειο με την Avanti West Coast, στην Ελλάδα με την Hellenic Train, στη Γερμανία με την Netinera και την εταιρεία logistics TX Logistik, καθώς και με την εταιρεία οδικών μεταφορών Qbuzz στην Ολλανδία.
B. Βεγιάζη