Μπορεί να παρέμεινε σε λειτουργική κερδοφορία και το 2016, ωστόσο τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συρρικνώθηκαν εφέτος, λόγω του αποκλεισμού της Ειδομένης και των απεργιακών κινητοποιήσεων των σιδηροδρομικών.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο μειωμένος κύκλος εργασιών, που παρουσίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2016, οφείλεται, τόσο στον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Ειδομένης την περίοδο Απριλίου – Μάιου, όσο και από τις κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών τον Ιούλιο, περίοδο κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την πώληση της εταιρείας.
Σωρευτικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απώλεσε 3 εκατ., ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της, παρέμεινε σε λειτουργική κερδοφορία, η οποία αναμένεται να κλείσει κοντά στην περιοχή των 2 εκατ.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο και δη, στις εμπορευματικές μεταφορές, η συμφωνία με την Cosco για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, από το Ικόνιο προς την Κεντρική Ευρώπη, εξελίσσεται εύρυθμα και μάλιστα, «επέστρεψε» η Sony.
Η Sony είχε διακόψει τη μεταφορά των προϊόντων της μέσω του σιδηροδρόμου, λόγω του αποκλεισμού της Ειδομένης.
Ξέχωρα από την Cosco, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με την ΕΚΟ για τη μεταφορά καυσίμων σε Σκόπια και Βουλγαρία.
Αντίστοιχα, στο τομέα των επιβατικών μεταφορών, η εταιρεία προσδοκά άνοδο της κίνησης από την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον Πειραιά και στον σταθμό Λαρίσης, συνδέοντας λιμάνι – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Τέλος, αναφορικά με την εξέλιξη της αποκρατικοποίησης της εταιρείας, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι ίσως εντός του Ιανουαρίου, το Ελεγκτικό Συνέδριο γνωστοποιήσει την απόφαση για την έγκριση ή μη της σύμβασης πώλησης.