Σε δοκιμές αυτοματοποιημένων εμπορικών τρένων (Automated Train Operation-ATO) στην Ολλανδία πρόκειται να προχωρήσει, το 2018, η Alstom.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το σύστημα ATO αυτοματοποιεί τις εργασίες του μηχανοδηγού και επικεντρώνεται σε εργασίες επίβλεψης. Σε κάθε περίπτωση, οι δοκιμές γίνονται με στόχο να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία των τρένων, να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και να αυξηθεί η οδηγική άνεση, προσφέροντας προστιθέμενη αξία και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου.
Κατά τη διάρκεια των τεστ, το τρένο θα διανύσει απόσταση περίπου 100 χλμ. χωρίς να απαιτείται παρέμβαση οδηγού, ο οποίος θα αρκείται σε εποπτικό ρόλο.
Σκοπός είναι να αποδειχθεί ότι το αυτοματοποιημένο τρένο και το σύστημα σηματοδότησης επικοινωνούν αποτελεσματικά, ώστε το τρένο να κινείται μόνο του και με απόλυτη ασφάλεια.
Η Alstom υπέγραψε συμφωνία με τις ολλανδικές ProRail και Rotterdam Rail Feeding (RRF) για να πραγματοποιηθούν αυτές οι δοκιμές στο Betuweroute, μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 150 χλμ., που συνδέει το Ρότερνταμ με τη Γερμανία.
Σημειωτέον, οι δοκιμές θα επικεντρωθούν στην εφαρμογή του ATO στις εμπορευματικές μεταφορές.
«Οι αυτοματοποιημένες αμαξοστοιχίες βρίσκονται στην ατζέντα καινοτομίας πολλών χωρών και η Alstom προΐσταται στην ανάπτυξη του ATO για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η στενή συνεργασία της Alstom με την ProRail και την RRF θα συμβάλει στη στήριξη της προόδου της νέας τεχνολογίας και θα δημιουργήσει ένα ελκυστικότερο, πιο ανταγωνιστικό και βιώσιμο σιδηροδρομικό σύστημα», δήλωσε ο Gian-Luca Erbacci, ανώτερος αντιπρόεδρος της Alstom στην Ευρώπη.
Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στο BBC, τα τρένα μάλλον δεν θα καταστούν ποτέ πλήρως αυτόνομα, καθώς για λόγους ασφαλείας το πιθανότερο είναι ότι θα υπάρχει πάντα η παρουσία ανθρώπου που θα είναι επιφορτισμένος με το καθήκον να αναλάβει εάν υπάρξει κάποιου είδους σφάλμα ή δυσλειτουργία.