Η ολοκλήρωση των διαδικασιών χρηματοδότησης για την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο, η οποία έχει εγκριθεί με την τελευταία αναθεώρηση του “ΠΕΠ Πελοποννήσου 2014-2020”, αποτέλεσε αντικείμενο τηλεδιάσκεψης στην οποία συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Νίκας.
Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, επίσης, ο Επικεφαλής του τμήματος Ελλάδος – Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG REGIO) της Ε.Ε., Κάρστεν Ράσμουσεν (Carsten Rasmussen), στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς και υπηρεσιακά στελέχη από τις Βρυξέλλες και την Ελλάδα.
Όσον αφορά τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα του έργου αυτού υποβλήθηκαν ερωτήσεις και εκφράστηκαν απόψεις από όλες τις πλευρές, ενώ αποφασίστηκε να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και ο ΟΣΕ να συντάξει τη μελέτη βιωσιμότητας της επαναλειτουργίας της γραμμής.
Από την πλευρά τους, οι ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ, που έχουν και την ευθύνη επαναλειτουργίας του δικτύου, συμφώνησαν με την επαναλειτουργία του τρένου από Κόρινθο έως Ναύπλιο, καθώς και με την ενδεχόμενη επαναλειτουργία του τρένου από Ναύπλιο προς Καλαμάτα.
Ο κ. Νίκας αναφέρθηκε στους σπουδαίους σταθμούς που ενώνει αυτή η γραμμή, δεδομένου ότι πρόκειται για χώρους ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως η Αρχαία Νεμέα, τα Δερβενάκια, οι Μυκήνες, το Άργος, η Τίρυνθα, και το Ναύπλιο.
Η εν λόγω γραμμή εξυπηρετεί τον τουρισμό, διευκολύνει συγκοινωνιακά τους κατοίκους ως προς την πρόσβασή τους προς το αεροδρόμιο των Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος” και συμβάλλει στην αλλαγή κουλτούρας της χώρας μας, όσον αφορά στη χρήση του τρένου.
Η επανεκκίνηση του τρένου έχει και αναπτυξιακό χαρακτήρα, αφού θα βοηθήσει και τις 4 Βιομηχανικές Περιοχές της Πελοποννήσου (Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Μελιγαλάς, Καλαμάτα).
Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι στον ΟΣΕ θα παρασχεθεί κάθε βοήθεια από πλευράς της Περιφέρειας, ώστε να ετοιμαστεί με τον αρτιότερο τρόπο η μελέτη βιωσιμότητας και να είναι πλήρης και τεκμηριωμένη.
Υπενθυμίζεται ότι, με την αναθεώρηση του ΠΕΠ Πελοποννήσου 2014-2020, εγκρίθηκαν 15 εκατ. ευρώ για την επανεκκίνηση του τρένου από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο.