Η Γερμανία πρόκειται να επενδύσει 62 δισ. ευρώ για την αναδιάρθρωση του εν μέρει πεπαλαιωμένου σιδηροδρομικού δικτύου των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn), μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, με το σιδηροδρομικό κολοσσό να συνεισφέρει επιπλέον 24,2 δισ.
Η επένδυση είναι κατά 54% μεγαλύτερη από την προηγούμενη (2015-2019), ενώ στόχος είναι αφενός ο εκσυγχρονισμός των γραμμών, των σταθμών, των συστημάτων σηματοδότησης και της ηλεκτρικής τροφοδοσίας των σιδηροδρόμων και αφετέρου ο διπλασιασμός του αριθμού των οδηγών και των επιβατών τρένων ως το 2030.
Η συμφωνία υπεγράφη από τον ομοσπονδιακό υπουργό Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, τον επικεφαλής των Γερμανικών Σιδηροδρόμων Ρίχαρντ Λουτς και τον επικεφαλής υποδομών της εταιρείας Ρόναλντ Πόφαλα.
Ο Γερμανός υπουργός έκανε λόγο για «επίθεση εκσυγχρονισμού σε βαθμό υπερθετικό. Αναμένω ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία. Τα δρομολόγια των τρένων πρέπει να είναι ακριβέστερα, πιο αξιόπιστα και καλύτερα. Ανυπομονώ να υπάρξουν σε εύθετο χρόνο σημαντικές βελτιώσεις».
Ακόμη, πρόσθεσε ότι το «εκσυγχρονισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο θα αποτελέσει τη βάση για την “ενεργή προστασία του κλίματος”».
Αντικατάσταση 5ετούς πλάνου από ένα 10ετές
Στο ισχύον 5ετές σχέδιο, το οποίο θα αντικατασταθεί από το νεότερο 10ετές, προϋπολογίζονταν μέσες επενδύσεις 5,6 δισ. ευρώ ετησίως.
Ωστόσο, παρά τη φήμη της Γερμανίας για ακρίβεια και συνέπεια, η κύρια σιδηροδρομική εταιρεία της χώρας μαστίζεται από καθυστερήσεις και κατάρρευση τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι, όταν μια αμαξοστοιχία φτάνει εντός 6 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα άφιξής της θεωρείται on-time.
Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, περίπου το 1/5 των τρένων της Deutsche Bahn καθυστέρησε να φτάσει στον προορισμό του στο α’ εξάμηνο του 2019.
Επίσης, τα 33.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου της Γερμανίας αποτελούνται από ερειπωμένος γέφυρες και υπερβολικά χρησιμοποιούμενες γραμμές.