Εντείνουν οι σιδηροδρομικοί την ρητορική τους κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ.
Στην ιστοσελίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών περιέχεται επιστολή, η οποία έχει κοινοποιηθεί στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, τον πρόεδρο της Βουλής, σε όλα τα κόμματα και το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε αυτή, η Ομοσπονδία καταγγέλλει την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ και τον τεμαχισμό του ομίλου ΟΣΕ, επαναδιατυπώνοντας το επιχείρημα περί δημόσιου σιδηροδρόμου.
Η επιστολή της ΠΟΣ
Ο άλλοτε Ενιαίος – Δημόσιος Σιδηρόδρομος σήμερα αποτελείται από τον ΟΣΕ που παραμένει κρατικός, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επωλήθη οριστικά στην Ferrovie Dello Stato Italliane, στις 14/9/2017, και την ΕΕΣΣΤΥ (Τεχνική Βάση) για την οποία ο διαγωνισμός για τις τελικές προσφορές λήγει στις 6/3/2018.
Ενδιαφερόμενοι όμιλοι για την εξαγορά είναι η Ferrovie Dello Stato (ιδιοκτήτης πλέον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η SCODA.
Πρόσφατα, η Ferrovie πραγματοποίησε όλες τις διαδικασίες, προκειμένου να καταθέσει προσφορά εξαγοράς για λογαριασμό της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σκοπός τους είναι η απορρόφηση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διότι έτσι θα κερδίσει το ΦΠΑ που προκύπτει από τη διεταιρική σύμβαση συντήρησης τροχαίου υλικού, ποσού 8 περίπου εκατομμυρίων κατ΄έτος και το οποίο θα απολέσει το Ελληνικό Δημόσιο.
Πέραν αυτού, καθίσταται μονοπώλιο, αφού θα έχει τον έλεγχο της επισκευής τροχαίου υλικού μέσων σταθερής τροχιάς.
Επιπροσθέτως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επωλήθη 45 εκατομμύρια, έχοντας όμως στο Ταμείο της 25 εκατομμύρια, έχει χρέη προς την ΕΕΣΣΤΥ, σύμφωνα με πληροφορίες μας, ύψους 12 εκατομμυρίων περίπου. Δηλαδή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ με χρήματα που χρωστάει;
Κατόπιν τούτων, θεωρούμε ότι πέραν της δικής μας άποψης που είναι αντίθετη με την εκποίηση του Δημόσιου πλούτου και την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, αφού ζητάμε έναν Ενιαίο – Σύγχρονο – Δημόσιο Σιδηρόδρομο, η πώληση που συντελείται είναι επιζήμια για το Ελληνικό Δημόσιο και για τη χώρα και ζητάμε, αφού ελέγξετε την εγκυρότητα των όσων προαναφέρουμε, να σταματήσετε την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ.