Προχωρούν οι εργασίες για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, αλλά και της εγκατάστασης του συστήματος ETCS (European Train Control System – Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμών) επί της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ – Προμαχώνας, του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Χθες, πραγματοποιήθηκε, μετά την διεξαγωγή των αναγκαίων δοκιμών, η διοικητική παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ της σηματοδότησης του τμήματος της διπλής γραμμής από τη Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χιλιομέτρων.
Με την ολοκλήρωση και του μέρους αυτού, λειτουργεί πλήρης σηματοδότηση στα τμήματα Αγ. Ανάργυροι – Οινόη και η τηλεδιοίκηση από την Τιθορέα έως την Θεσσαλονίκη, καθώς και από Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Προμαχώνα.
Παράδοση του ΚΕΚ Λάρισας
Παράλληλα, παραδόθηκε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) της Λάρισας, το οποίο ελέγχει την κυκλοφορία των συρμών σε μήκος 200 χιλιόμετρων διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από τον Δομοκό έως το Πλατύ.
Το ΚΕΚ Λάρισας είναι ένα σύγχρονο κέντρο τηλεδιοίκησης, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα μέσα για τον έλεγχο και τη λειτουργία διαχείρισης της κυκλοφορίας.
Εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, θα αποδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, δηλαδή αυτό από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το οποίο θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα.
Με την παράδοση και του ανωτέρου τμήματος σηματοδότησης και την ένταξή του στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο άξονας, από την έξοδο της Αθήνας μέχρι και την Θεσσαλονίκη, θα τηλεδιοικείται πλήρως.
Με αυτό τον τρόπο, όπως υποστηρίζει το υπουργείο, ολοκληρώνεται η υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 717, δηλαδή της σύμβασης εγκατάστασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
Οι εργασίες για το ETCS
Παράλληλα, υπάρχει σημαντική πρόοδος εργασιών για την υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 10005/07, δηλαδή της εγκατάστασης του συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
Ειδικότερα, ολοκληρώθηκαν, τέλος Ιουνίου, οι δοκιμές του ETCS στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη ενώ κατατέθηκαν, στο τέλος Ιουλίου, οι απαραίτητες πιστοποιήσεις, ώστε να υποβληθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία και το τμήμα αυτό.
Επίσης, εκδόθηκε από τη ΡΑΣ, εντός Ιουλίου, η απόφαση της θέσης σε λειτουργία του ETCS στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα.
Ολοκληρώνονται, την τρέχουσα εβδομάδα, και οι δοκιμές ETCS στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ, καθώς και στην διασύνδεση στον Δομοκό, ώστε και αυτά να πιστοποιηθούν και να τεθούν σε λειτουργία.
Εκτιμάται ότι, μέχρι τέλος Νοεμβρίου, δηλαδή λίγο νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, θα λειτουργεί σε όλο το μήκος από ΣΚΑ μέχρι την Θεσσαλονίκη το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής.