Η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής σε αυτό το τμήμα της Ευρώπης, σύμφωνα με τη Σέρβα υπουργό Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών Ζόρανα Μιχαΐλοβιτς.
Σε συνέντευξή της, στην δημόσια τηλεόραση RTS, η Μιχαΐλοβιτς ανακοίνωσε την τριμερή υπουργική συνάντηση μεταξύ Σερβίας-Κίνας-Ουγγαρίας, που θα λάβει χώρα, σήμερα, στο Βελιγράδι, με βασική θεματική την υλοποίηση του σιδηροδρομικού αυτού project.
Μάλιστα, στην τριμερή συνάντηση θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο ένταξης της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, αποκάλυψε η Σέρβα υπουργός.
Σύμφωνα με την ίδια, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό οικονομικά έργο, δεδομένου ότι η αξία κατασκευής του σερβικού τμήματος αγγίζει τα 2 δισ. δολ., ενώ η συνολική στα 4 δισ. δολ.
Από σερβικής πλευρά, σύμφωνα με την Μιχαΐλοβιτς, οι κατασκευαστικές εργασίες εξελίσσονται ομαλά. Κατασκευάζονται δύο τμήματα, από το Βελιγράδι έως την Στάρα Πάζοβα και από την Στάρα Πάζοβα έως το Νόβι Σάντ. Το τρίτο τμήμα του έργου, Νόβι Σάντ – Σουμπότικα, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2020.
Να σημειωθεί ότι, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης χρηματοδοτείται με δάνεια από την κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road».
Η Μιχαΐλοβιτς πρόσθεσε ότι η Σερβία έχει αποδείξει ότι είναι σε θέση να συμμορφωθεί με το χρονοδιάγραμμα εργασιών και ότι 700 χλμ. σιδηροδρόμου θα έχουν ανακατασκευαστεί πριν από το τέλος του 2019.
Αναφερόμενη στη συμμετοχή Β. Μακεδονίας και Ελλάδας στο έργο, τόνισε ότι περιμένει «να δείξουν το απαιτούμενο ενδιαφέρον, παρά τα εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν».
Β. Βεγιάζη