Στην ενίσχυση του επιβατικού και εμπορευματικού έργου της προχωρά η Hellenic Train, σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto στη χθεσινή εκδήλωση για την παρουσίαση του έργου FENIX από το υπουργείο Μεταφορών και το ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικά για τις εμπορευματικές μεταφορές, ο κ. Capotorto προανήγγειλε τη δημιουργία τακτικών εμπορευματικών δρομολογίων μεταξύ Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης, με προοπτική επέκτασης σε Σόφια και Σκόπια.
Μάλιστα, θα δίδεται η δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να μισθώνουν επιμέρους / μεμονωμένα βαγόνια, με στόχο την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, γι’ αυτό το εγχείρημα θα χρησιμοποιηθεί ως «επιχειρησιακή βάση» το Θριάσιο ΙΙ, στο οποίο η εταιρεία έχει καταθέσει τη μοναδική προσφορά.
Σε κάθε περίπτωση, εξαιρετικά κρίσιμη θεωρείται η κατάσταση / χωρητικότητα του εγχώριου δικτύου, η διαθεσιμότητα βαγονιών, αλλά και η ζήτηση για σιδηροδρομικό εμπορευματικό έργο.
Σημειώνεται ότι κύριος πελάτης της Hellenic Train είναι οι εταιρείες Cosco / Pearl από το λιμάνι του Ικονίου, αλλά το τελευταίο διάστημα και ο ΟΛΘ, ο οποίος εγκαινίασε σιδηροδρομικά δρομολόγια με στόχο να εξυπηρετήσει τα dry ports που διατηρεί σε Σόφια και Σερβία.
Το τελευταίο διάστημα, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, σιδηροδρομικό έργο έχει και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού.