Ξεκίνησαν, σήμερα το πρωί, τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια της Rail Cargo Logistics από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, σύμφωνα με τη σχετική φωτογραφία που εξασφάλισε το metaforespress.gr.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με την εταιρεία, το εμπορευματικό δρομολόγιο ξεκίνησε στις 09.45. Η RCLG διαθέτει δικές της μηχανές έλξης και μηχανοδηγούς.
Aντίστοιχα, δύο δρομολόγια στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη διεξήγαγε σήμερα και η Hellenic Train.
Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις Hellenic Train – ΟΣΕ για τα εμπορευματικά από Πειραιά
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για τη διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων από το Ικόνιο και το Θριάσιο προς τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια, προς τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Χθες το απόγευμα, η Hellenic Train, όπως δημοσίευσε το metaforespress.gr, απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα στους πελάτες της, σημειώνοντας ότι «για λόγους ανωτέρας βίας, η οποία μας στερεί πλήρως, τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε υπηρεσίας εμπορευματικής μεταφοράς, σε εκπλήρωση των συμβατικών μας υποχρεώσεων», αναστέλλει, εκ νέου, τα εμπορευματικά δρομολόγια.
Από χθες το βράδυ, η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τον ΟΣΕ.
Η Hellenic Train και οι μηχανοδηγοί ζητούν εγγυήσεις για τα συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί και έχει πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR.
Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 30 φορητές συσκευές GSMR.
Το εν λόγω ζήτημα είναι κρίσιμο, καθώς εάν δοθεί το «πράσινο φως» για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, αυτό σημαίνει ότι «ανοίγει ο δρόμος» και για τις επιβατικές, δηλαδή για τα αρτηριακά δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν αυτό αποφασιστεί.
Τις εξελίξεις παρακολουθεί και η Cosco που διαχειρίζεται το λιμάνι του Ικονίου και η οποία έχει ήδη αποστείλει επιστολή στον ΟΣΕ, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον της για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά είναι στοιβαγμένα στο Ικόνιο και σε γειτονικές χώρες.