Δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι, χωρίς επαρκή σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Δυστυχώς, στην Ελλάδα έχουμε καθυστερήσει αρκετά, αφού χρειάστηκαν περισσότερα από 15 χρόνια για να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Πειραιά (Ικόνιο) με τον σιδηρόδρομο.
Του Φώτη Φωτεινού
Αντίστοιχα, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (Ε.Π.Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) 2014-2020» περιλαμβάνεται το έργο της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για κατασκευή νέας, μονής σηματοδοτούμενης γραμμής, με πρόβλεψη για εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, που θα συνδέει τον 6ο προβλήτα (Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων) με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Θεσσαλονίκης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς του.
Από την ΕΡΓΟΣΕ έχει εκπονηθεί η προμελέτη του έργου και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και επιτεύχθηκε περιβαλλοντική αδειοδότηση τον Ιούλιο του 2017.
Στην παρούσα φάση, προγραμματίζεται η δημοπράτηση σύμβασης μελέτης για την εκπόνηση οριστικών μελετών και τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα για αποστολή στην αρμόδια Διαχειριστική αρχή.
Αναμένεται η έγκριση χρηματοδότησης του κόστους μελετών από το ίδιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση της σχετικής σύμβασης, με διάρκεια εκπόνησης 22 μήνες από την υπογραφή της.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μελετών, προγραμματίζεται η δημοπράτηση του έργου κατασκευής της νέας γραμμής, η ολοκλήρωση της οποίας αναμένεται το 2023, με κόστος 20 εκατ. ευρώ.