Το δημόσιο δεν έχει καταβάλει, από το 2022, την αποζημίωση των άγονων γραμμών στη Hellenic Train, όπως υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή της, η ΠΕΠΕ, τονίζοντας ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υποχρηματοδότησης στον σιδηρόδρομο.
Η ανακοίνωση της ΠΕΠE
Το Σωματείο μας συμμετείχε στην 24 ωρη απεργία της ΓΣΕΕ με δικό του εξώδικο, θέτοντας τα ζητήματα που μας απασχολούν στο επίκεντρο.
Συνέπεια της ενέργειας μας αυτής ήταν να προσέλθει στον δημόσιο διάλογο στον ΟΜΕΔ η Hellenic Train.
Στον διάλογο που έγινε και στα πρακτικά που κατατέθηκαν, επιβεβαιώθηκαν ΠΛΗΡΩΣ οι φόβοι μας για τις συνέπειες που έχει η ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ του σιδηροδρόμου.
Παρά τις Κυβερνητικές εξαγγελίες, στην Hellenic Train δεν έχει καταβληθεί Ευρώ από την ετήσια αποζημίωση για την παροχή επιβατικών υπηρεσιών από το 2022 και μέχρι σήμερα, ενώ ακόμα ΔΕΝ έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις λόγω COVID και αυξημένου ενεργειακού κόστους!
Η διαμορφωθείσα κατάσταση σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ και την έλλειψη Διοικητικού Συμβουλίου εδώ και 3 μήνες στον Οργανισμό, δημιουργεί ένα ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ μείγμα στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Όλοι χρωστούν σε όλους και κανείς υπεύθυνος δεν έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να δώσει λύσεις σε μια κατάσταση που απαξιώνει μέρα με την μέρα τον σιδηρόδρομο.
Η Κυβερνητική πολιτική που πλέον ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ πνίγει τον σιδηρόδρομο, με την υποχρηματοδότηση του, έχει ΟΛΕΘΡΙΑ και τραγικά αποτελέσματα στην συντήρηση του δικτύου και τις απαιτούμενες επενδύσεις.
Είναι καιρός η πολιτική ηγεσία να εξηγήσει ΓΙΑΤΙ το Κράτος δεν είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του στον σιδηρόδρομο, την ώρα που το «χρήμα ρέει άφθονο» για τους ανταγωνιστές του μέσου. (Οδικό λόμπι – Αεροπορικές Εταιρείες).
Η Hellenic Train ανέφερε επίσημα ότι γίνονται προσπάθειες με τον ΟΣΕ για την βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής τονίζοντας ότι το θέμα αυτό εκπίπτει των αρμοδιοτήτων της και θα πρέπει να κοινοποιούμε και τα αιτήματα μας στον ΟΣΕ ενώ δήλωσε ότι θα μας προσκομίσει τις ενέργειες που έχουν γίνει την τελευταία περίοδο.
Παράλληλα δήλωσε ότι η λειτουργία περιφερειακών γραμμών που σήμερα είναι κλειστές, είναι σημαντική για την αύξηση των εσόδων της.
Για το τροχαίο υλικό και την ανάγκη επενδύσεων που ζητά χρόνια τώρα το Σωματείο μας, η Hellenic μας δήλωσε ότι εντός του 2026 αναμένεται νέο τροχαίο υλικό ενώ εξετάζεται και η μετατροπή ντηζελοκίνητων συρμών σε ηλεκτροκίνητους.
Οι απαντήσεις της εταιρείας ικανοποιούν εν μέρει το Σωματείο μας, καθώς τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα για τον σιδηρόδρομο και το επιβατικό κοινό αν η πολιτική ηγεσία ήταν ΣΥΝΕΠΗΣ στις υποχρεώσεις της απέναντι στο μέσο.
ΑΝ δηλαδή ο σιδηρόδρομος την τελευταία περίοδο, αποτελούσε ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ και δεν αντιμετωπιζόταν ως «παρίας».
Το Σωματείο μας θα συνεχίσει την προσπάθεια για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, για ασφάλεια στην εργασία και τις μεταφορές και θα ενημερώνει συνεχώς – όπως ρητά έχει δεσμευτεί- την Ελληνική Κοινωνία -που εμπιστεύεται τους μηχανοδηγούς- για τα πραγματικά γεγονότα και τις πραγματικές εξελίξεις που αφορούν το μέσο και πάντα μακριά από κάθε σκοπιμότητα.
Έχοντας πλήρως αντιληφθεί ότι οι απόψεις μας ενοχλούν, αλλά έχοντας πλήρως συνειδητοποιήσει ότι αυτές αφορούν το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ καλούμε και πάλι την πολιτική ηγεσία να ανταποκριθεί στο αίτημα μας για την πραγματοποίηση συνάντησης που θα αναλυθούν όσα ζούμε οι μηχανοδηγοί καθημερινά.