Παρά την απόρριψη των μελετών ωρίμανσης της επέκτασης του Προαστιακού στο Λαύριο από το υπουργείο Ανάπτυξης, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι δεν εγκαταλείπει τη προσπάθεια.
«Ξεκινήσαμε ήδη την ωρίμανση του σημαντικού αυτού έργου, με πόρους του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ.
Ταυτόχρονα, τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών, με κατάλληλες ενέργειες, θα διασφαλίσουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου», αναφέρει το υπουργείο.
Υπενθυμίζεται ότι η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ ΕΤΠΑ και ΤΣ απέρριψε την αίτηση χρηματοδότησης των μελετών ωρίμανσης της πράξης «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου».
Η πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά στο στάδιο Α’ «Έλεγχος πληρότητας και επιλεξιμότητας πρότασης», διότι δε δόθηκε η απαιτούμενη σύμφωνη γνώμη του Γ.Γ. ΔΕ και ΕΣΠΑ. Η απόρριψη των μελετών ωρίμανσης αποτελεί ακόμα ένα εμπόδιο για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εντάξει το εν λόγω έργο στο πακέτο Γιούνκερ, αναζητώντας ιδιωτική χρηματοδότηση. Η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Λαυρίου έχει προϋπολογισμό 300 εκατ.
Σύμφωνα με το δήμο Λαυρεωτικής, ο οποίος ήλπιζε ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα προκηρυσσόταν εφέτος, η σιδηροδρομική σύνδεση κοστίζει περί τα 130 εκατ., ενώ για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν, από τα σημεία που θα περάσει ο προαστιακός, έχει γίνει μια πρώτη εκτίμηση και οι εθνικοί πόροι που εξασφαλίστηκαν ανέρχονται στα 80 εκατ.
Ως γνωστό, η Ελλάδα στο «πακέτο Γιούνκερ» έχει πετύχει, κατ’ εξαίρεση, χρηματοδότηση 50% – 50%.
Ο ιδιώτης μετέχει στο έργο, ανάλογα με το βαθμό της επένδυσής του, έχοντας έσοδα από τη διαχείριση. Στο σιδηρόδρομο δεν θα είναι αποκλειστικός χρήστης, καθώς η υποδομή θα είναι «ανοιχτή» και για άλλους παρόχους.