Η Maersk, σε συνεργασία με τις Renfe και Cepsa, θα πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμή στον ισπανικό σιδηρόδρομο με βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, καθιστώντας τον διάδρομο Algeciras – Μαδρίτης μια διαδρομή απαλλαγμένη από τον άνθρακα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Οι τρεις εταίροι θα χρησιμοποιούν ανανεώσιμα καύσιμα ντίζελ στο μη ηλεκτροδοτημένο τμήμα μεταξύ Algeciras και Cordoba και ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια στη διαδρομή από εκεί προς την πρωτεύουσα.
Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν στις αρχές Ιουλίου και θα διαρκέσουν συνολικά τρεις μήνες.
Η ισπανική Cepsa θα προμηθεύσει 160 τόνους βιοκαυσίμου δεύτερης γενιάς, που παράγονται στο ενεργειακό πάρκο La Rábida (Huelva) από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, για να καλύψει συνολικά 5 εβδομαδιαίες διαδρομές μετ’ επιστροφής.
Το ανανεώσιμο ντίζελ θα αντικαταστήσει το συμβατικό στις μηχανές της Renfe, που χρησιμοποιεί η Maersk για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το Algeciras προς την Cordoba. Στην Cordoba, θα συνεχίζουν τη διαδρομή προς τη Μαδρίτη με ηλεκτρικά τρένα που κινούνται με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Το ανανεώσιμο ντίζελ θα καλύψει σχεδόν 40.000 χλμ. και θα αποφύγει την εκπομπή περισσότερων από 600 τόνων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η πιλοτική δοκιμή θα παράσχει τεχνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά δεδομένα για την ανάλυση της σκοπιμότητας χρήσης καυσίμων με πολύ χαμηλές εκπομπές θερμοκηπίου ως εναλλακτική λύση για το συμβατικό ντίζελ στις σιδηροδρομικές μεταφορές σε μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές, με στόχο η Maersk να προσφέρει τη λύση και σε άλλους πελάτες της μελλοντικά.